FANDOM

Crest
Crest

 Twyla • Galeria 
Cytat1 Nie zabiegaj o popularność, Howleen. Potwory, które się liczą wiedzą, że jesteś wyjątkowa. Cytat2
Twyla w filmie „13 Życzeń”.
Twyla
Twyla skullette
Twyla
Wiek: 15
Moja BUU-unikalna cecha: Obserwuję! Często wtapiam się w otoczenie i pozostaję niezauważona, co znaczy, że mogę bacznie obserwować wszystko, co dzieje się wokół mnie. To jednocześnie błogosławieństwo i przekleństwo.
Zabójczy Styl: Przyjaciele mówią, że mam zagadkową figurę, a może że jestem zagadkową figurą... w każdym razie uwielbiam odcienie koloru granatowego i głębokie fiolety, zwłaszcza gdy łączą się w senną całość.
Ulubione zajęcie: Uwielbiam przechwytywać koszmary normalsów po to, żeby docierały do nich tylko słodkie sny. Przyznacie, że nie ma w tym nic złego?
Zwierzak: Kurzowy króliczek o imieniu Dustin. Znalazłam go pewnego dnia, kiedy porwał go wiatr. Ocaliłam Dustina i zaadoptowałam.
Najbardziej irytująca rzecz: Kiedy inne upiory nie rozumieją, dlaczego chcę pomagać normalsom, a normalsi też nie rozumieją, że nie zamierzam ich straszyć. Naprawdę trudno jest budować sny w podejrzliwych sytuacjach. Aha, i odkurzacze.
Upiorna wada: Jestem niebywale nieśmiała i spędzam większość czasu śpiąc/ukrywając się pod łóżkami, więc trudno mi nawiązać nowe znajomości. No cóż, tak właśnie wygląda dzień z życia potwora z szafy.
Ulubione jedzenie: Oczywiście koszmary senne!
Ulubiony przedmiot: Uwielbiam psychologię, ponieważ rzeczy, których uczę się na tych zajęciach, naprawdę pomagają mi przetrwać do rana.
Nielubiany przedmiot: Retoryka. Naprawdę trudno jest mi trudno stać przed grupą upiorów, ale jeśli nic nie powiem, to skąd inne potwory dowiedzą się, co mówię?
Ulubiony kolor: Fioletowo-granatowy, czyli granat z domieszką fioletu. To zdecydowanie nie to samo, co granatowo-fioletowy.
Przyjaciele: Howleen Wolf i Spectra Vondergeist
Dolldiaryicon Pamiętniki Twyli

Twyla – córka boogeymana. Ma 15 lat. Zadebiutowała w filmie 13 Życzeń. Dziewczyna zazwyczaj skrywa się w cieniu, ponieważ nie lubi przebywać w centrum uwagi. Jej najlepszą przyjaciółką jest Howleen Wolf. Ze względu na swoją nieśmiałość, Twyla rzadko uczestniczy w wydarzeniach szkolnych i wszelkich urządzanych imprezach. Przez to, dziewczyna wywołuje poczucie separacji od innych uczniów.

Osobowość

Ujmując jej charakter w jednym słowie, można powiedzieć, że jest nieśmiała. Dziewczyna lubi siedzieć sama w zakurzonych kątach lub otoczona cieniem. Może się w nich stać całkowicie niewidoczna, z powodu jej zdolności boogeymana. Cienie pozwalają jej również na szybkie przemieszczanie się z miejsca na miejsce, więc jeśli ktoś jest w pobliżu, Twyla może uciec w każdej chwili. Nieśmiałość Twyli nie oznacza jednak, że nie jest w stanie docenić wartości prawdziwego, głośnego śmiechu. Jej standardy w poczuciu komfortu są wyższe niż u innych potworów.

W swoim pamiętniku, Twyla wielokrotnie odnosi się do siebie jako "zła" i "straszna". Nie jest jasne, czy opinia ta jest spowodowana bezpośrednimi zdarzeniami.

Wygląd

Dziewczyna ma długie, falowane, turkusowo-fioletowe włosy i prostą grzywkę. Jej oczy są fioletowe, podobnie skóra, która jednak jest jaśniejszego odcieniu. Jej ręce natomiast są szare. Nogi dziewczyny są bogato zdobione wzorami przypominającymi cienie.

Klasyczny potwór

Straszydło

Boogeyman (Straszydło) – Istota ze szkockich wierzeń o nieokreślonym kształcie. W kulturze angielskiej i amerykańskiej wykorzystywany do straszenia dzieci w celu ich zdyscyplinowania. 

Stworzenie miało przybywać, najczęściej, spod łóżka lub ciemnej szafy i porywać nieposłuszne dzieci lub także ich rodziców. Często bywało porównywane do diabła.

Jego płeć i wygląd jest ściśle zależne od kultury, w której się go przedstawia. Najczęściej jest on płci męskiej, chociaż zdarzają się przedstawienia go, jako kobiety. Stworzenie to występuje w wielu regionach i kulturach świata.

Zdolności

  • Znikanie w cieniu - Twyla potrafi zlać się z cieniem jakiegoś obiektu stając się tym samym niewidoczną dla innych.
  • Cieniste skoki - Twyla potrafi niezauważenie przemieszczać się z jednego cienia do drugiego.
  • Cienisty zmysł - Twyla potrafi wyczuwać obecność lub brak cienia u innych istot. Stąd wiedziała, że z Clawdeen stało się coś złego (13 Życzeń).
  • Wyodrębnianie snów - Twyla wie jaki typ snu ma dana postać, jednak nie zna ich dokładnej treści. Widzi je jako kolorowe obłoki nad głowami śpiących. Każdy kolor reprezentuje inny rodzaj marzeń sennych.
    • Zjadanie koszmarów - Twyla potrafi wchłaniać złe sny śpiących. W ten sposób się żywi. Prawdopodobnie jest w stanie postąpić tak z każdym rodzajem nocnych wizji.
  • Podróż międzywymiarowa - Twyla potrafi przenosić się na Łąki Monstaurów a także rozmawiać z jego mieszkańcami.

Relacje

Rodzina

Twyla jest córką boogeymana.

Przyjaciele

Dziewczyna przyjaźni się z Howleen Wolf i Spectrą Vondergeist. Howleen była pierwszym uczniem w Monster High, który zobaczył ją w cieniu. Pozwoliły jej na to zdolności wilkołaka. Twyla postanowiła nie uciekać, a czas sprawił, że zaprzyjaźniła się z dziewczyną.

Twyla zapoznała się także z rodziną Howleen, zwłaszcza Clawdeen, Clawdem i Clawdią. Chociaż Wolfowie są całkowitym przeciwieństwem, jeśli chodzi o potrzeby uwagi Twyli, dziewczyna czuje się w ich domu mile widziana.

Jej przyjaźń ze Spectrą była dotychczas ujawniona tylko w profilu i nie jest wyjaśniona. Szacuje się, że podstawą ich przyjaźni jest to, że Twyla odnajduje bratnią duszę w dziewczynie.

Przyjaciółką Twyli jest również Gigi Grant i Lorna McNessie.

Twyla ma również dobry kontakt ze straszyciółkami a zwłaszcza z Frankie Stein i Cleo de Nile zważywszy na film 13 Życzeń . Sądzić można że Catty Noir i Niewidzialny Billy są dobrymi znajomymi dziewczyny .

Miłość

Twyla jest zbyt nieśmiała i nieodważyłaby się zagadać do chłopaka, który jej się podoba. Również Howleen Wolf podobają się ci sami chłopcy co Twylli.

Zwierzę

Zwierzakiem Twylii jest fioletowy królik z kurzu, który ma na imię Dustin. Dziewczyna przygarnęła go po tym, gdy wiatr zdmuchnął go na nią.

Lalki

13 Wishes

  • Lalka
  • Oficjalny art
  • Linia: '13 Wishes'
  • Wydanie: maj 2013
  • Numer asortymentu: Y7707
  • Numer modelu: Y7708

W tej serii Twyla ubrana jest w granatową koszulę, zakładaną przez głowę. Ozdobiona jest ona czarnym kołnierzem oraz pionowymi paskami tego samego koloru. Na ubraniu można również zauważyć gdzieniegdzie czarne kropki. W skład garderoby dziewczyny wchodzi także dwuwarstwowa spódniczka. Pierwsza jest czarna, w białe szlaczki, zakończona fioletową falbanką. Druga warstwa jest dokładnie taka sama. Na prawym nadgarstku Twyli widnieje błękitna bransoletka z wisiorkiem w kształcie klucza. Buty lalki to granatowe półbuty. Mają oną czarną podeszwę i białe sznurówki. Do pudełka dołączona jest granatowa torebka na czarnej rączce i ozdobiona białymi malunkami, pamiętnik dziewczyny, jej królik - Dustin oraz jej szczotka.

New Scaremester

  • Lalka
  • Oficjalny art
  • Linia: 'New Scaremester'
  • Wydanie: czerwiec 2014
  • Numer asortymentu: N2851
  • Numer modelu: BJM42

W tej serii włosy Twyli są lekko pokręcone. Co więcej, grzywka dziewczyny jest pocieniowana oraz ułożona po prawej stronie czoła. Co więcej, jeden kosmyk włosów lalki związany jest gumką. Uszy Twyli przebite są fioletowymi kolczykami. Dziewczyna ubrana jest w fioletową sukienkę z krótkimi rękawkami i kołnierzykiem. Sięga ona do ud lalki. Ubranko ozdobione jest granatowymi plamkami, które przypominają kleksy. Pod kołnierzem sukienki widnieje czarna muszka. Pod nią można zauważyć długi pas, sięgający do samego końca ubrania. Co więcej, po lewej stronie sukienki widnieje czarna kieszonka z fioletowym przylepcem. Na prawym nadgarstku Twyli widnieją dwie bransoletki - jedna biała, zrobiona z koralików, a druga kremowa, okrągła. Buty dziewczyny są turkusowe, z wiązaniem przed palcami. Mają one również czarną podeszwę i koturny. Do lalki dołączona jest czarna torebka z niebieską rączką, pamiętnik oraz segregator.

Coffin Bean

  • Lalka
  • Linia: 'Coffin Bean'
  • Wydanie: lipiec 2014
  • Numer asortymentu: CBX47
  • Numer modelu: CBX49

W tej serii grzywka Twyli zaczesana jest do góry. Co więcej, końce włosów dziewczyny są lekko zakręcone do góry. Twyla ubrana jest w fioletowy kombinezon z krótkimi rękawkami i nogawkami. Widnieją na nim błękitne wzory przedstawiające łapacze snów. Całość przepasana jest czarnym paskiem z błękitną klamrą. Na obu nadgarstkach lalki widnieją bransoletki - na lewym - okrągła, fioletowa, a na prawym - błękitna, wykonana z okrągłych koralików. Buty Twyli są błękitne oraz wiązane przed kostką. Mają one czarny obcas i podeszwę. Do lalki dołączony jest błękitny kubek z czekoladą i piankami.

Haunted

  • Lalka
  • Oficjalny art
  • Linia: 'Haunted'
  • Wydanie: listopad 2014
  • Numer asortymentu: CDC29
  • Numer modelu: CDC28

W tej serii w fryzurze Twyli przeważa kolor jasnoniebieski. Mimo to, widnieją w niej także delikatne, fioletowe refleksy. Całość zaczesana jest na prawą stronę głowy, pokręcona oraz ozdobiona grafitową opaską z kokardą. Na twarzy lalki widnieje jasnoniebieski wzór, sięgający od brwi do nosa. Dziewczyna ubrana jest w błękitną sukienkę na ramiączkach. Jej końce są postrzępione, na całości znajduje się fioletowy wzór przedstawiający pajęczyny i kwiaty. Całość przepasana została długim, srebrnym paskiem wykonanym z łańcuchów. Niektóre z jego ogniw mają kształt łapaczy snów. Co więcej, do sukienki doszyto także fioletową siateczkę. Na prawym nadgarstku lalki widnieje półprzeźroczysta, błękitna bransoletka. Buty Twyli również są półprzeźroczyste, w turkusowym odcieniu oraz wiązane na kostce.

Freak du Chic

  • Lalka
  • Oficjalny art
  • Linia: 'Freak du Chic'
  • Wydanie: lipiec 2015
  • Numer asortymentu: CKD74
  • Numer modelu: CKD76

W tej serii włosy Twyli związane są w kok. Są koloru miętowego z czarnymi pasemkami. Ubrana jest w kombinezon z miętową kryzą i długimi rękawkami z siatki. Co więcej na wysokości brzucha ma on doczepione dwa miętowe pomponiki oraz falbankę. Góra stroju ma wzór czarno-białych rombów. Reszta ma szmaragdowy kolor ze wzorem z czarnych pająków i jasnozielonych pajęczyn. Jej podkolanówki są zrobione z siateczki. Z tyłu mają doczepione pasy materiału w czarno białe paski. Buty dziewczyny są czarne ze wzorem zawijasów. Są do nich doczepione szczudła w tym samym kolorze. Do lalki dołączony jest króliczek Dustin grający na talerzach oraz plakat. Twyla występuje jako akrobatka chodząca na szczudłach.

Electrified

  • Lalka
  • Oficjalny art
  • Linia: 'Electrified'
  • Wydanie: wiosna 2017
  • Numer asortymentu: ?
  • Numer modelu: DVH71

Włosy Twyli są karbowane i sięgają bioder. Grzywka jest prosta i opada na całe czoło. Na głowie ma różową chustę z pajęczyny a we włosach czarną spiralę. Uszy przebite są różowymi kolczykami o wyglądzie łapaczy snów. Na szyi spoczywa różowa kokarda z pajęczyny i pająkiem po środku. Lalka ubrana jest w czarną sukienkę w niebieskie paski oraz różowe i zielone łaty. Na wysokości pasa doszyte są falbanki z białej siateczki i różowego, śliskiego materiału. Jej buty to niebieskie sandałki na koturnie.

Garden Ghouls

  • Lalka
  • Linia: 'Garden Ghouls'
  • Wydanie: 2017
  • Numer asortymentu: ?
  • Numer modelu: ?

Włosy Twyli są falowane i sięgają talii. Grzywka ozdobiona jest fioletowym pasemkiem. Na głowie ma ciemnofioletową opaskę z wizerunkiem główki i czułek ćmy. Lalka ubrana jest w ciemnofioletową sukienkę na czarnych ramiączkach ozdobioną wrzosowymi, żółtymi, czerwonymi i miętowymi wzorami kwiatów i pajęczyn, ozdobioną bladoniebieską siateczką z brokatem przy spódnicy. Do pleców ma doczepione jasnoniebieskie skrzydła z poszarpanymi brzegami, ze wzorami robaczków, wyglądające jak podziurawione i okurzone. Jej buty to fioletowe trampki na koturnie.

Meta Timeline

  • 2 stycznia 2013: Japońska strona internetowa ujawnia istnienie Twyli.
  • 3 stycznia 2013: Pierwsze zdjęcia dziewczyny przeciekły do internetu.
  • 7 lutego 2013: Ujawniono, że Twyla zostanie oficjalnie wydana, jak również ujawniono oficjalne zdjęcie jej lalki.
  • 27 kwietnia 2013: Oficjalny art Twyli zostaje ujawniony.
  • maj 2013: Pierwsza lalka Twyli zostaje wydana.
  • maj 2013: Wpisy z pamiętnika dziewczyny zostają ujawnione.
  • 8 maja 2013: Profil Twyli został opublikowany na oficjalnej stronie MH.
  • 8 lipca 2013: Wnioski Mattela o zastrzeżenie znaków towarowych dla Twyli.
  • 8 października 2013: Twyla zalicza swój debiut 3D w filmie 13 Życzeń.
  • 20 lutego 2014: Twyla debiutuje w odcinku Dom mroku.

Ciekawostki

  • Oczy lalki Twyli świecą w ciemności.
  • Potrafi znikać w cieniu i pojawiać się w następnym.
  • Razem z Niewidzialnym Billym należą do tzw. "Klubu Niewidzialnych".
  • Jej profil na stronie Monster High mówi, że ma 15 lat, lecz na pudełku jest napisane, że ma 14 lat.
  • Jej imię pochodzi od angielskiego słowa "twilight" i oznacza "zmierzch".
  • Od 2017 roku poza nowym modelem twarzy lalki Twyli mają mniej "cieni" - tylko jeden na prawej ręce.
Postacie z serii Monster High