FANDOM

Crest
Crest

 Toralei Stripe • Galeria 
Cytat1 Miau. Ci normalsi są podli, źli, podstępni i fałszywi. Muszę przyznać, mam duży szacun. Cytat2
Toralei w filmie „Upiorki Rządzą
Toralei Stripe
ToraleiStripe Sukellette
Tolerai Stripe
Wiek: 15 lat, ale to wciąż pierwsze z moich dziewięciu żyć.
Moja BUU-unikalna cecha: Dumnie chodzę własnymi ścieżkami. Gdziekolwiek jestem, miejsce należy do mnie. Od szkoły po scenę, wszystkie oczy i uszy skierowane są na mnie — cały świat to mój koci wybieg.
Zabójczy Styl: Preferuję ubrania, które podkreślają moją kocią elegancję, dodając akcesoria z nutką zadziorności, co w połączeniu oznacza "Nie przychodzę na wezwanie.
Ulubione zajęcie: Albo drzemka, albo budzenie się z drzemki i natychmiastowe zapadanie w kolejną
Zwierzak: Sweet Fang jest moim słodkim szablozębnym tygrysiątkiem.
Najbardziej irytująca rzecz: Nie lubię gdy ktoś głaszcze mnie pod włos.
Upiorna wada: Być może jestem winna mojej fascynacji związkiem przyczynowo-skutkowym, z udziałem pazura... a może i nie. Ale wydaje mi się, że to wszystko zależy od tego, czy to ty jesteś upiorem, który się o tym przekonał na własnej skórze.
Ulubione jedzenie: Koktajle mleczne i anchovies. Osobno, nie zmieszane
Ulubiony przedmiot: Dramat. Mój talent do perfekcyjnego naśladowania głosów i akcentu innych upiorów sprawia, że ten przedmiot jest po prostu dla mnie stworzony.
Nielubiany przedmiot: Matematyka. Wiążą się z nią niemiłe wspomnienia.
Ulubiony kolor: Pomarańczowy.
Przyjaciele: Purrsephone i Meowlody
Dolldiaryicon Pamiętniki Toralei Stripe

Toralei Stripe – córka kotołaka. Ma 15 lat. Zadebiutowała w odcinku Polityka krzyku. Jej najlepszymi przyjaciółkami są Purrsephone i Meowlody. Dziewczyna działa w tym gronie zarówno jako lider, jak i trzecia siostra. Wszystkie kotki są również jedną z głównych przyczyn kłopotów w szkole.

Osobowość

Toralei ma kocie nastawienie do świata i jest pewna siebie. Zawsze można wyczuć od niej trochę sarkazmu. Przedstawiana jest jako manipulantka i oportunistka, której podwładni nie chcą się sprzeciwiać. Większość uczniów zna ją jako bezwzględną dziewczynę, która lubi doprowadzać wszystko i wszystkich do nędzy dla zabawy. Wiele potworów ma kłopoty przez Toralei, która zapewnia, że trenuje ich przed nieoczekiwanym. Jest wobec wszystkich niemiła i stosuje cięty język. Kotka ma także drugą stronę, lepszą - ma słabość do potworów w potrzebie i nie zawsze uznaje oszustwo. Dziewczyna jest na tyle pewna siebie, że nie pozwala aby ktoś ułatwiał jej zadanie, chyba że jest to ona sama. Nie lubi, gdy ktoś nie docenia jej wysiłku lub z niej szydzi. Wiele nikczemnych poczynań kotki jest swego rodzaju zemstą. Łatwo jest ją także zranić. Aby osiągnąć swoje cele zdarza jej się posunąć do kłamstw.

Wygląd

Toralei jest dziewczyną o pomarańczowej skórze. Po lewej stronie twarzy ma ciemniejszą łatkę. Na jej prawej ręce, lewej nodze oraz twarzy widnieją rude paski. Dziewczyna ma duże, zielone oczy z cienkimi źrenicami. Włosy Toralei są rude, obcięte "na boba". Co więcej, grzywka jest ozdobiona czarnymi pasemkami. Z jej kości ogonowej wyrasta długi, rudy ogon, natomiast jej spiczaste, lekko postrzępione uszy znajdują się na czubku głowy.

Klasyczny potwór

Catpeople

Kotołak - fikcyjny gatunek. Wiele osób mylnie uważa, że stworzony jest na wzór wilkołaka. Tak naprawdę to sama nazwa człowieka-wilka została zapożyczona. Jedną z wcześniejszych form Kotołaka była egipska bogini Bastet. Kotołak to także człowiek, który może przemienić się w ogromnego kota. Wtedy staje się niebezpieczną bestią, lecz nie poluje na ludzi tylko na drobniejsze zwierzęta. Groźny staje się gdy ktoś go zaatakuje. Istnieje także jego drugie wyobrażenie, jako hybrydę człowieka i kota. Owłosionego, z długim ogonem i ostrymi pazurami, charakteryzującego się zwinnością zwierzęcia oraz umysłem człowieka. Ten motyw był często wykorzystywany w komiksach, np. Catwoman, Tigra lub Cheetah, a nawet Catman.

Kotołaki nie są aż tak popularne jak wilkołaki. Jednakże powstał o nich film, mianowicie Ludzie-koty (ang. Cat People). Opowiada historie młodej kobiety, która wierzy, że należy do rasy ludzi, mogących się zmieniać w koty.

Zdolności

  • Naśladowanie głosów - Toralei z łatwością naśladuje nawet najbardziej skomplikowane głosy i akcenty innych potworów co często wykorzystuje przy swoich psotach.
  • Koci instynkt - Toralei cechują pewne kocie zachowania, które czasem mogą być pomocne lub wręcz przeciwnie. Są to ciekawość, fascynacja ciągiem przyczynowo-skutkowym, spryt oraz pogoń za jakimś obiektem (Upiorki Rządzą).
  • Pazury - Toralei potrafi chować i wysuwać pazury. Często używa ich do obrony lub zastraszania.
  • Widzenie w ciemnościach - Toralei dzięki swojej kociej naturze ma możliwość perfekcyjnego widzenia w ciemnościach.
  • Zręczność - Będąc kotołakiem Toralei ma zwiększoną zwinność i elastyczność, dzięki czemu zawsze spada na cztery łapy. Dla cheerleaderki jest to szczególnie ważna cecha.
  • Wiele żyć - Toralei posiada nie jedno a aż 9 żyć. Dzięki temu jak umrze może odrodzić się na nowo co daje jej swoistą długowieczność. Jest to oparte na legendzie, wg której koty posiadają 7 lub 9 żywotów.

Umiejętności

  • Aktorstwo - Dzięki swojej umiejętności naśladowania cudzych głosów Toralei świetnie sobie radzi we wcielanie się w rolę.
  • Gimnastyka - W pamiętniku z serii Campus Stroll Toralei wspomina, że uprawiała gimnastykę od kociaka i była w drużynie Potworniarek.
  • Kawały - Toralei ma niezwykłą zdolność do tworzenia najróżniejszych dowcipów i psot i czerpie z tego niemałą przyjemność - nawet kosztem innych. W swoim pamiętniku wspomina, że stworzyła plan jak przygotować idealny wybryk.

Relacje

Rodzina

Toralei jest córką kotołaków. Choć odcinek Nieznane oblicza Toralei mówi, że została porzucona jako kociak i trafiła do schroniska oraz, że miała liczne rodzeństwo jej pamiętnik wskazuje na to, że mieszka wraz z rodzicami i jest jedynaczką. Prawdopodobnie reportaż Spectry z odcinka był kolejną wymyśloną przez nią historią.

Przyjaciele

Najlepszymi przyjaciółkami Toralei są bliźniaczki - Purrsephone i Meowlody. W swoim pamiętniku pisze, że "są dla niej jak siostry". Można wnioskować, że kotka ma dobre relacje ze Spectrą Vondergeist, ponieważ w odcinku Nieznane oblicza Toralei dziewczynie bardzo spodobało się, w jaki sposób przedstawiła ją Spectra.

Miłość

Toralei nie ma stałego chłopaka. Mimo to, dziewczyna lubuje się w typowych czarnych charakterach. Dla przykładu, w filmie Wampigorączka piątkowej nocy dowiadujemy się, że jej chłopakiem był Rocco - reprezentant Liceum Gargulców w Maxjeździe na wrotkach.

Zwierzę

Sweet Fangs

Zwierzakiem Toralei jest tygrys szablozębny o imieniu Sweet Fang.

Lalki

Campus Stroll

  • Lalka
  • Oficjalny art
  • Linia: 'Campus Stroll'
  • Wydanie: grudzień 2011
  • Numer asortymentu: N2851
  • Numer modelu: W9117

Toralei jest ubrana w czerwoną tunikę na ramiączkach z ukośnymi czarnymi i białymi paskami. Ma krótką, czarną, skórzaną kurteczkę z kołnierzem zawierającym czerwone akcenty oraz czarne, podarte legginsy. Na rękach ma niedopasowane rękawiczki, lewa ma trzy ćwieki i kwadratową dziurę. Łączy to z pomarańczową apaszką, żółtym paskiem ze srebrną klamerką (widnieje na niej czaszka Monster High). Jej buty są czarne, na czerwonych koturnach. Pudełko zawiera torebkę na ramię z przyczepionym piórkiem i piłeczką, coś w rodzaju kociej zabawki.

Maul Session

  • Oficjalny art
  • Linia: 'Maul Session'
  • Wydanie: styczeń 2012
  • Numer asortymentu: W9122
  • Numer modelu: W9126

W skład akcesoriów dla Toralei wchodzi czarny T-shirt z przerywanymi kropkami, w połączeniu z pomarańczową chustą w szachownicę. Spódnica dziewczyny jest czarna w srebrne pręgi. Są na niej pionowe guziczki. W pudełku można również znaleźć okulary 3D, mianowicie jedna soczewka jest niebieska, druga czerwona. Oprócz niech - srebrny pas z ćwiekami i torebkę z trzema paskami. Do czarnych butów na koturnach przyczepione są pomarańczowe bandany. Zestaw zawiera dwa bilety i obrazek z myszką. Prawdopodobnie jest to ulotka, zapowiadająca film.

Go Monster High Team!!!

  • Lalka
  • Oficjalny art

W tej serii Toralei ubrana jest w czarną sukienkę Powtorniarki. Jest ona wykończona różowo-białymi paskami w kształcie błyskawic na dole ubranka i różowymi paskami przy dekolcie. Sukienka przepasana jest paskiem podobnym do tego, który ją wykańcza. Na piersi Toralei widnieje logo Monster High. Buty dziewczyny to białe adidasy na obcasie z różowymi zdobieniami i czarnymi sznurówkami. Do lalki dołączony jest różowy megafon oraz czarna torba sportowa z logiem Monster High na boku, dwoma białymi rączkami i jedną dużą, różową.

Lalka sprzedawana jest wyłącznie w trójpaku z Purrsephone i Meowlody.

Power Ghouls

  • Lalka
  • Oficjalny art
  • Linia: 'Power Ghouls'
  • Wydanie: sierpień 2013
  • Numer asortymentu: Y7298
  • Numer modelu: Y7301

W tej serii Toralei ma długie, sięgające bioder włosy. Jej grzywka zaczesana jest na tył głowy. Uszy dziewczyny przebite są czarnymi kolczykami. W prawym jest jedno - kulka, a w drugim - kulka i kółko. Na nosie lalki znajduje się czarna maska z wyrzeźbionymi kropkami i "rzęsami". Wokół szyi Toralei widnieje czerwona obroża z czerwonymi kulkami. Doczepiony jest do niej srebrny identyfikator. Dziewczyna ubrana jest w czarny kombinezon z długimi rękawami i nogawkami oraz z dekoltem. Z ostatniej części ubranka wystaje czarna koszula z kołnierzem tego samego koloru. Kostium ozdobiony jest poziomymi, pomarańczowymi paskami i szarymi kropkami pomiędzy nimi. Na obu nadgarstkach lalki znajdują się srebrne bransolety z ćwiekami, a na dłoniach - czarne rękawiczki bez palców. Ubranko Toralei przepasane jest w pasie srebrnym paskiem z różnej wielkości kwadratami. Na środkowym znajduje się podobizna pyszczka kota. Z innego zaś zwisa sznurek, do którego przyczepione są dwa pomarańczowe ptasie piórka. Na piersiach dziewczyny widnieje pomarańczowa, połyskująca czaszka - koci pyszczek. Buty dziewczyny to wysokie kozaki. Są one czerwone, ze srebrnym zamkiem błyskawicznym z boku i czarną podeszwą z kuleczkami. Do pudełka dołączony jest komiks z przygodami Toralei i szczotka.

Coffin Bean

  • Lalka
  • Oficjalny art
  • Linia: 'Coffin Bean'
  • Wydanie: styczeń 2014
  • Numer asortymentu: BHN03
  • Numer modelu: BHN06

W tej serii włosy Toralei sięgają talii dziewczyny. Jej grzywka z kolei jest pocieniowana i ułożona na prawej stronie czoła dziewczyny. Ozdobiona jest ona również czarnymi pasemkami przypominającymi ślady kocich pazurów. Dziewczyna ubrana jest w różową bluzkę na ramiączkach w czarne poziome paski oraz w czarną spódniczkę w malinowe łuki. Całość przepasana jest czerwonym paskiem z ćwiekami. Na prawym nadgarstku dziewczyny widnieje różowa bransoletka. Botki Toralei są czerwone oraz na wysokim obcasie. Do lalki dołączony jest srebrny kubek z różowym sokiem.

Ghoul's Alive!

  • Lalka
  • Oficjalny art
  • Linia: 'Ghoul's Alive!'
  • Wydanie: luty 2014
  • Numer asortymentu: CBL23
  • Numer modelu: CBL25

W tej serii włosy Toralei są uczesane na "boba" oraz lekko czerwone. Szyja kotki ozdobiona jest pomarańczową chustką. Dziewczyna ubrana jest w czerwoną tunikę na ramiączkach z ukośnymi czarnymi i białymi paskami. Na rękach ma niedopasowane rękawiczki, lewa ma trzy ćwieki i kwadratową dziurę. Toralei ma na sobie również czarną spódniczkę z czerwonymi śladami pazurów. Jej buty są czerwone, na czerwonych koturnach.

Toralei w tej serii wydaje odgłosy mruczenia oraz macha ogonem.

Ghoul Sports

  • Lalka
  • Oficjalny art
  • Linia: 'Ghoul Sports'
  • Wydanie: maj 2014
  • Numer asortymentu: BJR11
  • Numer modelu: BJR14

W tej serii włosy Toralei związane są w koński ogon. Jej grzywka jest natomiast prosta. Uszy dziewczyny przebite są różowymi kolczykami. Jej szyja przewiązana jest łososiową arafatką. Toralei ma na sobie również bluzkę na ramiączkach w biało-niebieskie pionowe paski. Widnieje na niej narzutka wykonana z czarnej siateczki, ozdobiona różową liczbą "9". Spodnie kotki to czarne szorty, ozdobione u góry pomarańczową kratką. Buty dziewczyny są różowe, z kolcami na podeszwie oraz bez obcasów. Na jej nogach widnieją także czarne ochraniacze. Do lalki dołączona jest niebieska piłka do gry w piłkę nożną, różowy worek na piłkę oraz pamiętnik.

Freaky Fusion

  • Lalka
  • Oficjalny art
  • Linia: 'Freaky Fusion'
  • Wydanie: maj 2014
  • Numer asortymentu: BJR36
  • Numer modelu: BJR39

Grzywka Cleolei jest prosta, a jej bordowe włosy sięgają do bioder. Widnieje w nich również pojedyncze, pomarańczowe pasemko w czarne paski. Głowa dziewczyny ozdobiona jest również złotą tiarą z wizerunkiem kociej głowy, a jej uszy przebite są ćwiekami w tym samym kolorze. Lalka ubrana jest w złoty kombinezon bez rękawów i z długimi nogawkami. Widnieją na nim czarne wzorki w zielone i różowe kółka. Cleolei ma na sobie również skórzaną, zieloną kurtkę z wysokim, pikowanym kołnierzem. Całość przepasana jest zielonym paskiem z pomarańczową klamrą w kształcie głowy kota. Buty dziewczyny są czarne i wiązane na kostce. Ich podeszwy są pomarańczowe. Dodatkowo upiorka ma na szyi czarną apaszkę, a na lewej dłoni złotą rękawiczkę bez palców. Do lalki dołączona jest torebka oraz pamiętnik, pisany jednocześnie przez Cleo de Nile oraz Toralei Stripe.

W tej serii Toralei została połączona z Cleo de Nile jako Cleolei.

Freaky Field Trip

  • Lalka
  • Oficjalny art
  • Linia: 'Freaky Field Trip'
  • Wydanie: listopad 2014
  • Numer asortymentu: CFC74
  • Numer modelu: CFC77

W tej serii włosy Toralei uczesane są w jej pierwotnym stylu - na klasycznego "boba". Co więcej, widnieje w nich niebieskie pasemko. Dziewczyna ubrana jest w czerwoną sukienkę sięgającą do połowy uda. Jest ona pozbawiona rękawów oraz ozdobiona wzorem przedstawiającym czarne rybie ości oraz błękitne ślady kocich pazurów. Buty Toralei są turkusowe, na koturnie i z odkrytymi palcami. Utrzymują się one na rzemykach, a ponad to, ozdobione są ćwiekami. Do lalki został dołączony niebieski kubek z wieczkiem w kształcie głowy rekina oraz biały rybi szkielet na fioletowej podstawce.

Freak du Chic

  • Lalka
  • Oficjalny art
  • Linia: 'Freak du Chic'
  • Wydanie: maj 2015
  • Numer asortymentu: CHY01
  • Numer modelu: CHX99

W tej serii włosy Toralei sięgają do jej ud. Co więcej, są one polokowane. Czubek głowy dziewczyny uwieńczony został czarną opaską z piórami tego samego koloru. Lalka ubrana jest w fioletową sukienkę do kolan. Jej ramiączka ozdobione są falbaną wykonaną z czarno-białej siateczki. Na górnej części ubrania widnieją pionowe, czarne pasy, jak również poziome - pomarańczowe i czerwone. Jego dół jest rozkloszowany, a jego końce postrzępione i wykończone białą i czarną siateczką. Przestawione zostały na nim czerwone i pomarańczowe paski oraz szachownice. Całość przepasano kawałkiem materiału w pionowe czarno-białe pasy. Buty Toralei są malinowe i utrzymują się one na rzemieniach w kształcie liny, które sięgają kolan. Ozdobione są one także główką kota, a ich obcas jest w kształcie kółka. Do lalki dołączono czerwoną parasolkę z kocimi uszami na czarnej rączce oraz pamiętnik.

Great Scarrier Reef: Glowsome Ghoulfish

  • Lalka
  • Oficjalny art

W tej serii włosy Toralei są uczesane w kucyk. Jej grzywka jest zaczesana do tyłu. Szyję zdobi zielony naszyjnik z wodorostów. Ubrana jest w czarną koszulkę na ramiączkach w zielone i czerwone kleksy. Na plecach ma pomarańczowe, rozłożyste płetwy z pojedynczymi biało-czarnymi paskami. Zamiast nóg lalka posiada długi, smukły, pomarańczowy ogon z biało-czarnymi paskami zakończony poszarpaną pomarańczowo-czarną płetwą ogonową.

W tej serii Toralei zostaje zamieniona w syrenią wersję skrzydlicy.

Fierce Rockers

  • Lalka
  • Oficjalny art
  • Linia: 'Fierce Rockers'
  • Wydanie: styczeń 2016
  • Numer asortymentu: ?
  • Numer modelu: ?

W tej serii włosy Toralei są ułożone na klasycznego "boba". Jest on jednak zaczesany na drugą stronę. Co więcej widnieją w nim czarne pasemka. Jej usta pomalowane są na czarno a powieki na szaro. Pod prawym okiem ma niebieski makijaż imitujący ślady pazurów. Lalka ubrana jest w czarny, połyskujący strój bez rękawków i nogawek oraz błękitną pelerynę z kołnierzem imitującą pióra, krzyżującą się na piersiach, z kocią główką po środku. Przy talii doszyty jest pomarańczowy kawałek materiału we wzory czarnych, turkusowych i pomarańczowych śladów pazurów. Tuż nad nim widnieje masywny, błękitny pas z motywem pęknięć. Na rękach ma bransoletki: na prawej srebrną a na lewej turkusową z ćwiekami. W lewej dłoni trzyma turkusowy mikrofon. Buty dziewczyny to czarne kozaki na obcasie, ze śladami kocich pazurów. Do lalki dołączono pamiętnik.

Lalka sprzedawana wyłącznie w dwupaku z Catty Noir.

Garden Ghouls

  • Lalka
  • Linia: 'Garden Ghouls'
  • Wydanie: 2017
  • Numer asortymentu: ?
  • Numer modelu: ?

Włosy Toralei są proste i sięgają bioder. Co więcej grzywka jest karbowana i ozdobiona pomarańczowym i malachitowym pasemkiem. Na głowie ma czarne okulary przywodzące na myśl owadzie oczy. Lalka ubrana jest w czarną sukienkę wiązaną na szyi, z dekoltem z siateczki, z niebieskimi, czerwonymi i żółtymi wzorami motyli, ozdobioną na dole czerwoną falbanką i czarną siateczką z brokatem. Do pleców ma doczepione żółte skrzydła z ostro zakończonymi krawędziami, z niebieskimi i czerwonymi wzorami, które w całość układają się w pysk tygrysa. Jej buty to pomarańczowe sandałki na obcasie z rybich ości.

Meta Timeline

  • 8 luty 2011: Toralei zadebiutowała w odcinku Polityka krzyku.
  • 11 lutego 2011: Imię Toralei Stripe zostaje ujawnione przez aktorkę dubbingową z odcinków MH.
  • 14 kwietnia 2011: Imię Toralei Stripe zostaje potwierdzone w odcinku Sprawdzian.
  • 27 maja 2011: Mattel składa wnioski o zastrzeżenie znaków towarowych dla Toralei.
  • czerwiec 2011: Toralei zostaje wspomniana w pamiętnikach Cleo de Nile i Frankie Stein.
  • 15 lipca 2011: "Oficjalny art" Toralei zostaje ujawniony.
  • 15 lipca 2011: Profil kotołaczki zostaje opublikowany na oficjalnej stronie Monster High.
  • 21 lipca 2011: Na wystawie w San Diego Comic-Con International zostaje pokazana pierwsza lalka Toralei.
  • grudzień 2011: Pierwsza lalka Toralei zostaje wydana w ramach serii Campus Stroll.
  • grudzień 2011: Wpisy z pamiętnika dziewczyny zostają ujawnione.
  • 12 lutego 2012: Toralei zalicza swój debiut 3D w filmie Upiorna siła miłości.
  • 15 listopada 2012: Mattel składa wnioski o zastrzeżenie znaku towarowego dla Toralei Stripe.
  • 20 maja 2013: Toralei pojawia się po raz pierwszy w serii książek "Ghoulfriends" w książce Przyjaciółki i niezła heca.

Ciekawostki

  • Podobnie jak Purrsephone i Meowlody, Toralei na arcie i jako lalka ma ogon, natomiast w odcinkach nie.
  • Czasami Cleo mówi na nią Kizia-Mizia, czego Toralei zdecydowanie nie lubi.
  • Imię Toralei ma dwie możliwe genezy: albo jest zbitką japońskiego słowa "tora" oznaczającego "tygrys" oraz anagramu angielskiego słowa "lie" (pl. kłamać) albo opiera się na germańskim imieniu Lorelei, które oznacza coś kuszącego.
  • Nazwisko pochodzi od angielskiego słowa "stripes" czyli paski.
  • Jej umiejętność naśladowania cudzego głosu jest odniesione do angielskiego pojęcia "copycat" co znaczy "naśladowca".
  • Jej lalki w serii Ghoul Sports występują w dwóch wariantach: z twarzą typową dla niej lub twarzą z ciemniejszą łatką, ostrzej zakończonymi paskami i brwiami oraz jaśniejszymi oczami.
  • Niektóre z artów ukazują ją bez pasków na kończynach.
  • Od 2017 roku poza nowym modelem twarzy Toralei ma brązowy nosek oraz mniej pasków na kończynach.
Postacie z serii Monster High

Więcej z Fandomu

Losowa wiki