Fandom

Monster High Wiki

Ramzes de Nile

742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Cleo'sdady.png

Ramzes (w skrócie Ram) de Nile jest ojcem Cleo i Nefery. Występuje w serii książek Monster High. Ma służących Beba i Hasinę oraz asystenta Manu. Wspomniano o nim też w odcinku Zmiana zdania. Pojawił się równiez w filmie Upiorki Rządzą. W Upiorki Rządzą jest przedstawiany jako osoba zimna, tyrania i ze strasznym głosem. Brat Nefretete de Nile.

Starożytny EgiptEdytuj

Mumia egipska.jpg

Mumia Egipska

W Starożytnym Egipcie było 11 faraonów o imieniu Ramzes, jednak żadnym z nich nie może być Ramzes de Nile ponieważ Nefera i Cleo są starsze od pierwszego faraona o kilkaset lat, a co się wiąże z tym Ramzes też.

Klasyczny potwórEdytuj

Mumia to nazwa wywodząca się z arabskiego słowa pochodzenia perskiego mumija oznacza jące smołę, a właściwie bitumin, określająca zmumifikowane(zabalsamowane) ciało człowieka, zabezpieczone przed rozkładem odpowiednimi zabiegami i substancjami. Słowo to odnosi się zazwyczaj do mumii egipskich – ciał faraonów i dostojników starożytnego Egiptu. Mumifikację zwłok dostojników stosowali również Inkowie w Ameryce Południowej. Mumifikacja miała na celu zachowanie życia wiecznego. Wierzono, że jeśli mumia zostanie zbezczeszczona, dusza zmumifikowanej osoby nie zostanie rozpoznana przez bogów i na wieki będzie się błąkać pomiędzy światem żywych i umarłych. Była to najgorsza rzecz, jaka mogła się przydarzyć człowiekowi.

Więcej w Fandom

Losowa wiki