FANDOM

Gigi diary.jpeg

Okładka pamiętnika

Pamiętnik Gigi Grant z linii '13 Wishes'.

Okładka

Życzyłabym sobie, żebyś nie czytał mojego pamiętnika.

**888

Gwiazdy i piasek, nie cierpię siedzieć w lampie! Cierpliwość jest cnotą wśród dżinów. Mimo to, nie wiemy, kiedy zostaniemy znalezieni i wydani, co jest trudne do wytrzymania. Staram się spędzać wolny czas na różne sposoby, ale przez wieki jest to bardzo wyczerpujące... zwłaszcza, że chyba dostałam klaustrofobii. Jest to jeden z powodów rozpoczęcia prowadzenia pamiętnika. Chciałam pamiętać o wspaniałych czasach na zewnątrz, a także o świetnych potworach, których tam poznałam. To jest coś przyjemnego, by wyłączyć się, kiedy jestem smutna i samotna... wydaje mi się, że jest tak coraz częściej.

**8888

Jest wiele wspaniałych rzeczy, które łączą się z byciem dżinem - moc rozkazu jest ogromna, a miejsca, w których możesz się znaleźć - znakomite. Jednak, czy może być coś wspanialszego od życzeń, które się spełniły? Mimo to, powrót do lampy, podczas wykonywania życzeń jest smutny. Mimo, że jestem w stanie spełnić 13 życzeń mojego znalazcy, czas zawsze mija szybciej. Właśnie wróciłam, pomogłam mojej nowej właścicielce - słodkiej banshee, która nie chciała niczego, poza umiejętnością pięknego śpiewania, zamiast żałosnego jęczenia. Kiedy usłyszała swój nowy głos, jej wyraz twarzy był zaskoczony i radosny, po czym wybuchnęła śmiechem! Była pochłonięta tym życzeniem, ale później pomyślała o zażyczeniu sobie fortuny, rodziny czy przyjaciół. Jej ostatnią wolą było to, abym mogła spędzić więcej czasu na zewnątrz, ale ja musiałam się pożegnać. Miło, że znalazca był dla mnie tak dobry. Ojciec zawsze mnie ostrzegał, że potwory, które mnie znajdą, mogą zażyczyć sobie czegoś trudnego do spełnienia. Znalazca musi obrać właściwą drogę. Do tej pory jestem zadowolona, bo wszystkie życzenia moich znalazców były łagodne (lub co najmniej nieszkodliwe), ale boję się, że nastanie dzień, w którym usłyszę złe życzenie.

*88*

W lampie znajduje się nieskończona ilość piasku i pałac, który nazywam domem. Cóż, mogę powiedzieć bez końca, ale to nie ma końca i wciąż rozpoczynam w nowym miejscu. Pewnego razu, gdy byłam bardzo, bardzo znudzona, wyruszyłam z domu, chcąc znaleźć koniec lampy, ale po godzinie marszu, wróciłam do pałacu i zaczęłam szukać z drugiej strony, w efekcie czego, szłam w kółko. To było bardzo dezorientujące. Próbowałam znowu kilka razy, ale to nie miało sensu. Lampa jest całkowicie samowystarczalna, a także ja, znajdująca się w niej. Ma to oczywiście swoje zalety. Mój pałac jest piękny i w każdej chwili mogę zmienić jego wystrój. Jeśli chcę basen lub salę wypełnioną lodami albo szafę pełną sukien wysadzanych klejnotami, muszę tylko skinąć głową. Wszystko to wydaje się puste bez towarzystwa. W moim świecie, w lampie, mogę zrobić niemal wszystko, co zapragnę... ale bez przyjaciół.

*8888*

Nigdy nie zrozumiem znalazców, którzy proszą o więcej życzeń.

A) To nigdy nie działa i

B) jest to bardzo denerwujące.

Poza tym, mogę spełnić 13 życzeń, bardzo dużo, jak na standardy dżinów. Ktoś powiedział mi, że według legend, dżiny spełniały kiedyś tylko 3 życzenia, ale podobno są też tacy, którzy spełniają jeszcze więcej niż ja! Oczywiście dżiny są dość rzadkie i spotyka się nas nieczęsto. Może ma to jakiś związek z magią lampy, albo wrodzonymi umiejętnościami. Hmmm... przypuszczam, że jest wiele sposobów, ponieważ wciąż uczę się o swojej mocy. Może tak na prawdę jestem zdolna do wszystkiego. Mimo to, wciąż pragnę, by potwory nie chciały więcej życzeń. To po prostu nigdy się nie stanie. Sama mam tylko jedno życzenie... och, prawdopodobnie już wież, co do może być.

**8

Jak to się dzieje, że znalazcy znają pragnienia mojego serca? I dlaczego znalazca decyduje się go słuchać? Jak przez to mogę stać się szczęśliwa? Nie wiem, ale w końcu uzyskałam przyjaciela po długiej samotności w lampie. Wszystko przez życzenie ostatniego znalazcy. Jej imię to Whisp, została powołana do życia podczas Zaćmienia Cieni. To dziwne, ale jesteśmy takie same. Whisp jest inteligentna, złośliwa i zabawna, a w dodatku pęka od nowych pomysłów. Prawie nie miałam czasu na pisanie, bo miałyśmy razem tyle frajdy. Wczoraj ścigałyśmy się na wielbłądach na pustyni, a dzisiaj chciałaby przemalować główną salę pałacu, po prostu chce zobaczyć, jak będzie wyglądać. Whisp może pomyśleć, że jestem szczęśliwa, bo mam magię, ale ona ma własną, znacznie silniejszą. Mimo to, myślę, że możemy się czegoś od siebie nauczyć... w końcu mamy cały czas na świecie.

**888

Whisp jest na mnie zła. To pierwszy raz, nigdy przedtem tak nie było... przynajmniej tak myślę. Problem znalazców, lub raczej to, jak pojawiają się i znikają ze swoimi pragnieniami, są na prawdę minimalne w porównaniu z problemami najlepszych. Mówi, że nigdy nie miała ucznia dżina, i że jest to ciekawe doświadczenie. Wydaje mi się, że szczególnie dla mnie :). Clawdeen próbowała mnie ostrzec, że kiedy zacznę chodzić do szkoły, będzie "upiornie nudno". Powiedziała też, że zamknięcie w ciemnej lampie jest zdecydowanie lepsze od kolejnej lekcji biologii, ale mam nadzieję, że tak nie będzie. (Frankie powiedziała, że mogę być wyzwaniem dla niektórych nauczycieli). Na razie zamykam ten pamiętnik i zaczynam nowe życie. Nowe emocje, nowi przyjaciele. Teraz czas, aby to moje życzenia się spełniły!

Więcej z Fandomu

Losowa wiki