Fandom

Monster High Wiki

Nefera de Nile

743strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Crest.png
Crest.png

 Nefera de Nile • Galeria 
Cytat1.png To było niemodne nawet za moich szkolnych czasów! Cytat2.png
Nefera w filmie „Różnice kulturowe kłów i futer
Nefera de Nile
Nefera Skullette.PNG
Nefera de Nile.jpg
Wiek: Oczywiście jestem ponadczasowa... ale dla tych którzy śledzą takie rzeczy, jestem trzy lata starsza niż moja młodsza siostra Cleo.
Moja BUU-unikalna cecha: Przewyższam wszystkich i wszystko! Otulam się poczuciem, że jestem absolutnie wyjątkowa – i wyglądam przy tym niesamowicie.
Zabójczy Styl: Preferuję ubrania i akcesoria, które podkreślają moją ponadczasową urodę, jak błękit wiecznego Nilu lub złoto. Zwłaszcza złoto, które się nie niszczy, ani nie rdzewieje. Prawie tak jak ja
Ulubione zajęcie: Upewniać się, że moja siostra zna swoje miejsce w królewskiej linii sukcesji. Czyli zaraz po mnie.
Zwierzak: Azura jest moim skarabeuszem. Dokładniej Scarabeus Sacer. Przynosi mi słońce.
Najbardziej irytująca rzecz: Jeśli ktoś lub coś mnie denerwuje, radzę sobie z tym. Natychmiast.
Upiorna wada: Wada? Kto powiedział, że mam wady? Chcę poznać nazwiska, i poproszę lusterko - szybko!
Ulubione jedzenie: Kawior Almas i białe trufle.
Ulubiony przedmiot: Smokologia. Świetnie sobie radzę z gadami.
Nielubiany przedmiot: Martwe języki. Dlaczego miałabym zaprzątać sobie głowę nauką, skoro mam służących, którzy mogą mi wszystko wytłumaczyć?
Ulubiony kolor: Błękit Nilu.
Przyjaciele: Sama sprawuję władzę.
Dolldiaryicon.jpg Pamiętniki Nefery de Nile

Nefera de Nile – córka mumii. Ma 5846 lat. Jest starszą siostrą Cleo de Nile. Dziewczyna jest pierwsza w kolejce do tronu rodzinnego, z czego doskonale zdaje sobie sprawę. To właśnie dlatego traktuje ona wszystkich z pogardą. Nefera była popularną modelką w Europie, jednak przez pewien incydent została zmuszona do powrotu do rodzinnego kraju. W przeszłości ona oraz jej rodzina byli normalsami, jednakże w wyniku spisku, przeprowadzonego przez najbliższego doradcę Ramzesa, uciekli i byli zmumifikowani w ciemnym pomieszczeniu za pomocą magicznych bandaży. Rodzina spała w nim przez 1300 lat.

Osobowość

Nefera jest bardzo samolubna i nieuczciwa, przez to nikt jej nie lubi. Można powiedzieć, że jest podstępna i próżna, bo robi wszystko, żeby osiągnąć swój cel. Ciągle mówi o tym, co jest modne i wytyka innym wpadki w kwestii ubioru.

Wygląd

Włosy Nefery są koloru niebieskiego. Gdzieniegdzie widnieją w nich złote i czarne pasemka. Całość związana jest w koński ogon zwieńczony koroną. Jedynie jeden kosmyk uwiązany jest w długi warkocz. Oczy dziewczyny są koloru fioletowego. Pod lewym okiem Nefery widnieje mały, pomarańczowy tatuaż w kształcie oszlifowanego diamentu. Skóra dziewczyny jest mocno opalona. Mumia nosi bandaże, które uniemożliwiają jej zamienienie się w pył.

Klasyczny potwór

Mumia egipska.jpg

Mumia to nazwa wywodząca się z arabskiego słowa pochodzenia perskiego mumija oznaczające smołę, a właściwie bitumin, określająca zmumifikowane (zabalsamowane) ciało człowieka, zabezpieczone przed rozkładem odpowiednimi zabiegami i substancjami. Słowo to odnosi się zazwyczaj do mumii egipskich – ciał faraonów i dostojników starożytnego Egiptu. Mumifikację zwłok dostojników stosowali również Inkowie w Ameryce Południowej. Mumifikacja miała na celu zachowanie życia wiecznego. Wierzono, że jeśli mumia zostanie zbezczeszczona, dusza zmumifikowanej osoby nie zostanie rozpoznana przez bogów i na wieki będzie się błąkać pomiędzy światem żywych i umarłych. Była to najgorsza rzecz, jaka mogła się przydarzyć człowiekowi.

Zdolności

  • Nieśmiertelność - Nefera będąc mumią stała się nieśmiertelna. Jednak aby to utrzymać musi być stale zawinięta w bandaże. W przeciwnym razie obróci się w proch.
  • Posługiwanie się amuletami - rodzina de Nile ma niezliczoną ilość egipskich amuletów i tylko oni potrafią korzystać z ich mocy.

Umiejętności

  • Cheerleading - Nefera była kapitanem drużyny Potworniarek i wygrywała każde mistrzostwa.
  • Manipulacja - Nefera jest bezwzględna i nieraz wykorzystuje naiwność upiorów bądź zawiązuje sojusze z potworami o podobnych charakterze czy dobrym sercu, aby osiągnąć swoje niecne cele.

Relacje

Rodzina

Nefera jest córką mumii. Ojcem dziewczyny jest Ramzes de Nile, pracujący jako pośrednik antyków. Jej siostra natomiast ma na imię Cleo i obie nie utrzymują dobrych kontaktów. Cała trójka mieszka w dużym domu, przypominającym pałac. Matka dziewcząt zaginęła podczas ucieczki rodziny, spowodowanej spiskiem przeciwko niej. Najbardziej prawdopodobne jest to, że nie żyje, gdyż jej ciało nie zostało pokryte magicznymi bandażami. Nefera ma także ciotkę imieniem Nefretete. Dziewczyna jest typową "córeczką tatusia", podobnie jak jej siostra.

Przyjaciele

Dziewczyna nie ma przyjaciół, bo jak twierdzi, rządzi sama. Brak znajomych może być spowodowany jej arogancją.

Miłość

Nefera de Nile nie ma na razie żadnego chłopaka. Nie wiadomo również, czy jest w kimś zakochana.

Jhgfrd.jpeg

Zwierzątko

Zwierzakiem Nefery jest skarabeusz Azura, rasy scarabeus sacer. Dziewczyna uważa, że przynosi jej słońce. W jednym z odcinków, dostała od pramumii psa.

Lalki

Campus Stroll

  • Lalka
  • Oficjalny art
  • Linia: 'Campus Stroll'
  • Wydanie: styczeń 2012
  • Numer asortymentu: N2851
  • Oznaczenie modelu: W9115

Nefera ubrana jest w sukienkę z bandaży w kolorach niebieskim i pomarańczowym. Ma ona tylko jeden rękaw, który zaczyna się na ramieniu, a kończy się na nadgarstku. Do suknie dziewczyny przyczepiona jest niebieska chusta, podkreślająca makijaż mumii. Wokół talii dziewczyny widnieje okazały złoty pas ze wzorem przypominającym węże. Na głowie Nefery znajduje się złota korona otaczająca kucyk i warkoczyk lalki. Lewy kolczyk dziewczyny to złoty wąż, a prawy - trójkąt z trzema zawieszkami. Na prawym nadgarstku mumia nosi złotą bransoletę, zaś na szyi - kolię przypominającą węża trzymającego czerwony kamień. Nefera ma też duży niebieski pierścień, który nosi na prawej dłoni. Buty dziewczyny są koloru czarnego i złotego. Nie zakrywają one palców lalki. Ich obcasy mają kształt niebieskich węży. Złota torebka Nefery ozdobiona jest niebieskimi trójkątami. Jej uchwyt jest w kształcie węża.

Boo York, Boo York

  • Lalka
  • Oficjalny art
  • Linia: 'Boo York, Boo York'
  • Wydanie: maj 2015
  • Numer asortymentu: CJF30
  • Numer modelu: CKC65

W tej serii włosy Nefery są rozpuszczone i wyprostowane. Co więcej, sięgają one do kolan. Głowa dziewczyny ozdobiona jest czarną, błyszczącą koroną z kryształami i wężami. Kolczyki, którymi przebito uszy lalki, wykonane są z tego samego materiału, jak również znajduje się na nich podobizna węża. Nefera ubrana jest w czarną, połyskującą sukienkę bez ramiączek, której dół jest asymetrycznie ucięty. Ozdobiona jest ona błękitnymi zawijasami oraz długim, zwisającym z przodu czarnym pasem. Na ubranie została założona złota zbroja, a z jej lewej strony wystają kryształy. Dłonie lalki zostały pokryte błękitnymi rękawiczkami bez palców, które sięgają do łokci. Buty Nefery są błękitne i półprzeźroczyste. Ich koturn jest w kształcie kryształów, a całość utrzymuje się na rzemieniach, przypominających splecione węże. Do lalki dołączono małą, półprzeźroczystą fioletową piramidę.

Scream & Sugar

  • Lalka
  • Linia: 'Scream & Sugar'
  • Wydanie: 2016
  • Numer asortymentu: ?
  • Numer modelu: DMD73

W tej serii włosy Nefery są proste i sięgają poniżej talii. Co więcej widnieją w nich fioletowe pasemka. Grzywka opada na całe czoło. Na szyi ma złoty naszyjnik-kołnierz. Dziewczyna ubrana jest w turkusowo-fioletowo-szary kombinezon z motywem bandaży i hieroglifów oraz złote połyskujące ponczo obszyte czarnymi tasiemkami. Wokół talii ma zapięty czarny pasek z klamrą w kształcie skarabeusza. Na ręce ma długą, złotą bransoletkę. Buty to złote sandały na obcasie. Do lalki dołączono złoty pucharek z zieloną zawartością oraz złoty talerzyk z czarnym ciastem.

Lalka sprzedawana wyłącznie w dwupaku z Amanitą Nightshade.

Meta Timeline

  • 13 czerwca 2011: Mattel składa wnioski o zastrzeżenie znaków towarowych dla Nefery de Nile.
  • 16 czerwca 2011: Imię Nefery zostaje wymienione po raz pierwszy w webisodzie Miss Zamieszczania.
  • 23 czerwca 2011: Nefera pojawia się w webisodzie Zmiana zdania.
  • czerwiec 2011: Nefera jest wspomniana w pamiętniku Cleo.
  • 15 lipca 2011: Profil Nefery zostaje opublikowany na oficjalnej stronie Monster High.
  • 15 lipca 2011: "Oficjalny art" Nefery zostaje ujawniony.
  • 21 lipca 2011: Pierwsza lalka Nefery zostaje pokazana światu na wystawie w San Diego Comic-Com International.
  • styczeń 2012: Pierwsza lalka Nefery zostaje wydana w ramach serii Campus Stroll.
  • 1 maja 2012: Nefera pojawia się w książce Po moim trupie.
  • 9 października 2012: Nefera zalicza swój debiut 3D w filmie Upiorki Rządzą.

Ciekawostki

  • "Nefer" jest to stare egipskie słowo oznaczające "wewnętrzne i zewnętrzne piękno". Było ono popularnie włączone do egipskich imion dla kobiet.
  • Nazwa "Nefera" jest nawiązaniem do Nefretete, czyli najbardziej znanej egipskiej królowej, żony faraona Echnatona z XVIII dynastii.
  • Nefera musi mieć 5845 lat, wnioskując, że ona jest o 3 lata starsza od Cleo.
  • Ze względu na różnicę wieku między nią i Cleo, jest prawdopodobne, że Nefera ukończyła Straszyceum rok przed rozpoczęciem fabuły.
  • Lalka Nefery ma bliznę/tatuaż na lewym ramieniu.
  • W czwartej części książek zostało wspomniane, że Nefera mieszka w Kairze.
  • Skóra lalki Nefery w serii Boo York, Boo York jest znacznie jaśniejsza od jej podstawowej odsłony.
Postacie z serii Monster High

Więcej w Fandom

Losowa wiki