Fandom

Monster High Wiki

Mattel

745stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Logo - Mattel.jpg

Mattel – amerykańska firma produkująca zabawki, największa na świecie pod względem przychodów ze sprzedaży. Firma została założona w 1945 roku przez Harolda "Matta" Matsona i Elliota Handlera i od tego czasu rozpoczęła produkcje udanych linii, jak Barbie, Masters of the Universe, Polly Pocket, Hot Wheels i, oczywiście, Monster High. Barbie była pierwszą marką hitem Mattela – została stworzona w 1959 roku i nadal znajduje się w czołówce popularnych marek.

Monster HighEdytuj

Osobny artykuł: Monster High

Jest to pierwsza domowa seria zabawek firmy powstała od czasu Hot Wheels w 1968 roku, a także największa zapoczątkowana marka w historii firmy, gdyż lalkom towarzyszyła linia odzieżowa, seria książek, interaktywna strona internetowa oraz webisody i kostiumy na Halloween.

Zazwyczaj Mattel rozpoczyna sprzedaż produktu i śledzi jego popularność na rok przed stworzeniem gier, programów telewizyjnych i książek opartych na tej pozycji.

Do serii Monster High Mattel testowało lalki w swoim Centrum Wyobraźni (ang. Imagination Center), rozwlekłym centrum z lustrami weneckimi i ukrytymi mikrofonami, w którym oglądają dzieci bawiące się nowymi zabawkami i ich reakcje. Czasami sesje te są nagrywane lub, jeżeli są one na tyle istotne, nawet transmitowane na żywo w całym obiekcie.

Mattel nie ujawniło, ile zainwestował w Monster High, ale analitycy szacują tą kwotę na wysokość kilku milionów dolarów. W trzecim kwartale fiskalnym kończącym się we wrześniu, ujawnili, że światowa sprzedaż "innych" marek lalek, czyli innych niż Barbie, były o 7% większe w stosunku do ubiegłego roku.

PracownicyEdytuj

KierownictwoEdytuj

Zespół Monster HighEdytuj

Grupa 20 pracowników, którzy pracowali nad koncepcją przez trzy lata.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki