Fandom

Monster High Wiki

Jinafire Long

745stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Crest.png
Crest.png

 Jinafire Long • Galeria 
Cytat1.png Dobra. Bierzemy się do pracy? To jest jedyna taka szansa w życiu. Nie zamierzam jej zmarnować. Cytat2.png
Jinafire w filmie „Upioryż miasto strachu”.
Jinafire Long
Jinafire skullette.jpg
Jinafire Long.JPG
Wiek: 1500 łusek
Moja BUU-unikalna cecha: Zachwycam się! Widzę i podziwiam całe piękno świata – rozpala ono moje pasje, inspiruje, pobudza do działania i zjednuje mój wielki szacunek.
Zabójczy Styl: Lubię tradycyjną modę, ale zawsze urozmaicam ją ostrymi akcentami i egzotycznymi elementami.
Ulubione zajęcie: Uwielbiam kaligrafię. Uspokaja mnie i pomaga się zrelaksować.
Zwierzak: Obecnie nie mam żadnego zwierzaka, ponieważ smoki potrzebują wiele lat na podjęcie takiej decyzji. Zawęziłam moją listę do 50 propozycji, więc przypuszczam, że w ciągu kolejnych kilkuset lat będę miała listę 20 najlepszych.
Najbardziej irytująca rzecz: Czasem przeszkadza mi ogon i naprawdę niełatwo jest mi znaleźć ubrania strach couture, które by się z nim komponowały.
Upiorna wada: Mam silną wolę, ognisty charakter i skłonność do podkładania ognia pod materiały łatwopalne, choć od czasu stopienia ostatniego iTrumniaka staram się kontrolować swoje odruchy.
Ulubione jedzenie: Wszystko, co syczuańskie! Im bardziej pikantne tym lepiej.
Ulubiony przedmiot: Warsztaty hutnicze. Uwielbiam metalurgię i tworzenie rzeźb ze stali.
Nielubiany przedmiot: W-F czyli wychowanie fizyczne. Pot rujnuje mi makijaż i sprawia, że swędzą mnie łuski
Ulubiony kolor: Królewska czerwień i nefrytowa zieleń.
Przyjaciele: Skelita Calaveras i Clawdeen Wolf
Dolldiaryicon.jpg Pamiętniki Jinafire Long

Jinafire Long – córka chińskiego smoka. Ma 1500 lat. Pochodzi z Fanghaju. Zadebiutowała w odcinku specjalnym Upioryż miasto strachu. Po zainspirowaniu się przemową na pokazie mody w Upioryżu postanowiła przenieść się do Monster High. Ponieważ Jinafire pochodzi z domu, w którym konkurowanie jest czymś normalnym, dziewczyna traktuje każde wyzwanie bardzo poważnie i koncentruje się na własnych wynikach. Szybko jednak traci nad sobą panowanie, kiedy coś nie idzie zgodnie z jej planami.

Osobowość

Jinafire jest bardzo upartą, porywczą i odważną dziewczyną. Jej bio wskazuje na to, że ma duży temperament. Mimo tego, przedstawiana jest w filmach i webisodach jako dziewczyna mądra i cierpliwa. Jej specjalnością jest metalurgia, zważywszy na jej umiejętność ziania ogniem.

Jinafire ma wielkiego ducha rywalizacji. Później zostaje wyjaśnione, że to przez to, że od dzieciństwa musiała konkurować z siedmioma braćmi. W Upioryżu możliwość asystowania wielkiej Monatelli Ghostier tak przysłoniła jej inne otoczenie, że początkowo nie utrzymywała przyjaznych kontaktów ze Skelitą i Clawdeen. Jej szkicownik wskazuje również na to, że dziewczyna często jest pochłonięta pracą, przez co często zapomina się uspokoić i zwyczajnie czerpać radość z życia. Co więcej, Jinafire kładzie duży nacisk na swoje prace i frustruje się, gdy coś nie jest w porządku.

Wygląd

Jinafire ma zielone włosy sięgające do ud, z czarnymi pasemkami oraz kokiem. Jej skóra jest koloru złotego oraz pokryta łuskami. Ogon dziewczyny zakończony jest zielonym "płomyczkiem" ognia. Oczy Jinafire mają kolor jadowicie zielony. Ich źrenica jest ukośna. Brwi dziewczyny są brązowe, ostro zakończone i w kształcie błyskawicy. Wskazywać może to również na to, że naturalnym kolorem włosów dziewczyny jest brąz.

Klasyczny potwór

Smokchinski.jpg

Smok chiński – stwór z chińskiej mitologii, z której trafił do innych kultur Azji Wschodniej, czasami nazywany na Zachodzie "smokiem orientalnym".

Zazwyczaj przedstawiany jako długie, wężopodobne stworzenie z wielkimi szponami, jest od dawna silnie zakorzenionym w folklorze i sztuce Chin symbolem mocy przynoszącej szczęście. Personifikuje też koncepcję yang, jego domeną jest pogoda, postrzegany jest jako władca deszczu i w ogóle wody. Wielu Chińczyków używa terminu "Potomkowie Smoka" jako swej identyfikacji etnicznej.

Smok jest niekiedy używany w kulturze Zachodu jako symbol narodowy Chin. Jednakże sami Chińczycy, zarówno z ChRL jak i Tajwanu, niezmiernie rzadko używają symbolu smoka w takim charakterze. Dzieje się tak z dwóch powodów.

Po pierwsze, smok był symbolem chińskiego cesarza i był przedstawiony na chińskiej fladze pod koniec panowania dynastii Qing. Te monarchistyczne powiązania są niezgodne z ideologiami współczesnych Chin. Po drugie, smok jest też agresywny i budzi wojenne skojarzenia, których rząd Chińskiej Republiki Ludowej stara się unikać. Z tego też powodu w samych Chinach znacznie częściej w roli narodowego symbolu przedstawiana jest wielka panda, a nie smok.

Mimo to smok nadal budzi duży szacunek w chińskim kręgu kulturowym.

Zdolności

  • Zianie ogniem - Jinafire jako smok potrafi zionąć ogniem. Potrafi to wykorzystać podczas pokazów lub do wytwarzania nietypowych akcesoriów stworzonych z metalu czy "ołówka" zrobionego z podpalonego kawałka drewna (węgiel drzewny), ale najczęściej zdarza się jej to przypadkowo, kiedy ulega negatywnym emocjom.

Umiejętności

  • Projetkowanie - Jinafire jest uzdolnioną projektantką ubrań. Najczęściej inspiracje czerpie z kultury i obyczajów Dalekiego Wschodu. Brała udział w konkursie na najlepszą projektantkę zorganizowanym przez Moanatellę Ghostier (Upioryż: miasto strachu).
  • Sztuczki - Jinafire potrafi wykonywać niemal bezbłędne popisy i akrobacje z udziałem miecza bądź podpalonej tyczki.

Relacje

Rodzina

Jinafire jest córką chińskiego smoka. Pochodzi ona z wioski, co ujawniono w odcinku Siła sprytu. Jej rodzina składa się z niej, ojca oraz siedmiu braci. Jakiś czas przed wyjazdem do Upioryża, opuściła dom, aby zamieszkać ze swoim nauczycielem projektowania mody w ramach optymalnej edukacji, co podano w pamiętniku Jinafire.

Przyjaciele

Najlepszymi przyjaciółkami Jinafire są Skelita Calaveras i Clawdeen Wolf. Obie dziewczyny poznała w Upioryżu. Upiorka przyjaźni się także z Gooliope Jellington.

Quinq.png

Miłość

Jak na razie nie wiadomo, czy Jinafire się z kimś spotyka.

Zwierzę

Według jej bio nie ma jeszcze zwierzaka, bo na razie musiałaby wybrać jednego z 50. Jednak w pamiętniku wspomina o zwierzaku Quing.

Lalki

Scaris: City of Frights

  • Lalka
  • Oficjalny art

Jinafire ma na głowie igłę z żółtą kulą o kształcie najeżki oraz czerwone wstążki na obu końcach. Dziewczyna ubrana jest w fioletową sukienkę z kołnierzem, w której rękaw wykonany jest z czarnej siateczki. Talia smoczycy przepasana jest złotym sznurem z medalionem. Buty lalki są koloru czerwonego. Są one na złotym koturnie. Do pudełka dołączona jest czerwona walizka z wizerunkiem chińskiego smoka oraz dziennik podróży.

New Scaremester

  • Lalka
  • Oficjalny art
  • Linia: 'New Scaremester'
  • Wydanie: listopad 2013
  • Numer asortymentu: N2851
  • Numer modelu: BDD80

W tej serii włosy Jinafire związane są w koński ogon. Grzywka dziewczyny ułożona jest natomiast po lewej stronie czoła. Kolczyki lalki są pomarańczowe, a swoim kształtem przypominają lampiony. Jinafire ubrana jest w bluzkę z zielonymi, różowymi i czerwonymi kleksami. Wiązana jest ona na szyi czarną tasiemką. Co więcej, przepasana jest ona paskiem tego samego koloru. Lalka ma na sobie również czerwone spodnie, ozdobione ciemnoczerwonymi wzorkami. Końce ubranka są złote w czarne kropki. Buty Jinafire są turkusowe, ich obcas kształtem przypomina quillina. Do lalki dołączona jest czerwona torebka przypominająca wachlarz, utrzymująca się na czarnej rączce oraz żółta książka ze smokiem na okładce.

Freaky Fusion

  • Lalka
  • Oficjalny art
  • Linia: 'Freaky Fusion'
  • Wydanie: maj 2014
  • Numer asortymentu: BJR36
  • Numer modelu: BJR37

W tej serii włosy Lagoonafire są lekko zakręcone i sięgają bioder. Grzywka dziewczyny jest natomiast jadowicie zielona i zakręcona do góry. Lalka ubrana jest w różową sukienkę z kołnierzem. Jej rękawki ozdobione są czarną falbanką wykonaną z siateczki, a nad pasem Lagoonafire widnieje złoty stelaż. W pasie dziewczyny widnieje złota tasiemka, spod której wystają dwa kawałki błękitnego materiału. Buty dziewczyny są różowe i wiązane za kostką. Ich obcas jest zagięty do wewnętrznej strony buta. Do lalki dołączona jest różowa torebka ze zwisającymi paskami oraz pamiętnik.

W tej serii Jinafire zostaje połączona z Lagooną Blue jako Lagoonafire.

Make a Splash

  • Lalka
  • Oficjalny art
  • Linia: 'Make a Splash'
  • Wydanie: sierpień 2014
  • Numer asortymentu: CBX53
  • Numer modelu: CBX56

W tej serii włosy Jinafire związane są w wysoką, krótką kitkę. Jej grzywka natomiast jest prosta. Głowa lalki ozdobiona jest również bordowymi okularami przeciwsłonecznymi w oprawkach imitujących płomienie. Uszy Jinafire przebite są długimi, różowymi kolczykami. Dziewczyna ubrana jest w różowy, jednoczęściowy kostium kąpielowy, utrzymujący się na prawym ramieniu. Ozdobiony jest on wzorkiem przedstawiającym zielone i fioletowe kwiaty. Jest również obszyty jadowicie zielonymi falbankami. Buty Jinafire są malinowe, wiązane na kostce i na koturnie. Do lalki dołączona jest różowa torba plażowa na ramię oraz ręcznik z takim samym wzorem, jaki jest na kostiumie dziewczyny.

Gloom and Bloom

  • Lalka
  • Oficjalny art
  • Linia: 'Gloom and Bloom'
  • Wydanie: grudzień 2014
  • Numer asortymentu: CGH93
  • Numer modelu: CGH95

W tej serii grzywka Jinafire znajduje się po lewej stronie jej czoła. Jest ona pofalowana, a swoją długością osiąga bioder. Na czubku głowy upleciono kok, do którego przytwierdzono czerwoną ozdobę w kształcie kwiatu. Pozostałe włosy lalki są pokręcone i opadają one swobodnie, sięgając do bioder. Jinafire ubrana jest w fioletową sukienkę z asymetrycznym dołem sięgającym do połowy uda. Rękawy ubranka wykonane są z czerwonego materiału i uformowane na kształt płatków kwiatu. Co więcej, obszyte zostało ono połyskującą, tasiemką tego samego koloru, jak również pokryte wzorem przedstawiającym łuski oraz czarne kwiaty. Całość została przepasana koralową tasiemką, do której przytwierdzono czarny pasek. Do jego boków przyszyto również czerwony, połyskujący materiał, wyszyty złotymi wzorami oraz czarną siateczkę. Na lewym nadgarstku Jinafire widnieje turkusowa bransoletka, natomiast na prawym - czarna, w kształcie kwiatu. Buty dziewczyny również mają turkusowy odcień. Ich obcas jest w kształcie smoka, a do kostki przytwierdzono czarną ozdobę z wyrzeźbionym wachlarzem oraz czerwonym kwiatem. Do lalki dołączono czerwoną torebkę w kształcie wachlarzu, utrzymującą się na czarnych rączkach, zieloną doniczkę z czarnymi i czerwonymi kwiatami oraz złotą łopatkę i grabki.

Freak du Chic

  • Lalka
  • Oficjalny art
  • Linia: 'Freak du Chic'
  • Wydanie: maj 2015
  • Numer asortymentu: CHY01
  • Numer modelu: CHX96

W tej serii włosy Jinafire są wyprostowane. Jej grzywka jest prosta i ozdobiona grubymi, czarnymi i czerwonymi pasemkami. Co więcej, kosmyk z tyłu jej głowy został upięty w koński ogon. Na włosach lalki znajduje się półprzeźroczysta, malinowa opaska z płomieniami. Jinafire ubrana jest w czarną sukienkę, utrzymującą się na ramiączkach tego samego koloru. Ozdobione są one czerwoną, postrzępioną falbaną, natomiast dekolt sukienki - czerwonym kołnierzem w kształcie płomieni. Ubranko ozdobione jest szarą szachownicą. Gdzieniegdzie, znajdują się na nim czerwone i zielone plamy. Na jego dole widnieją z kolei białe wzory oraz pionowe czerwono-czarne pasy, jak również poziome - zielone, szare i czarne. Dół wykończony został także czerwono-czarną, postrzępioną falbaną, wykonaną z siateczki. Całość została przepasana kawałkiem materiału w pionowe zielono-czarne paski. Buty Jinafire są malinowe. Ich przód jest w kształcie głowy smoka, natomiast obcas - płomienia. Utrzymują się one na rzemieniach ze sznureczkami. Do lalki dołączono półprzeźroczysty, zielony wachlarz z płomieniami, jak również strumień ognia, wydobywający się z ust postaci, a także pamiętnik.

Ghouls' Getaway

  • Lalka
  • Linia: 'Ghouls' Getaway'
  • Wydanie: 2015
  • Numer asortymentu: ?
  • Numer modelu: ?

W tej serii włosy Jinafire są proste. Jeden kosmyk jest związany w kitkę. Grzywka jest prosta, opadająca na czoło. Na głowie ma ozdobę składającą się z beżowych pędów bambusa oraz beżowego płomienia. Uszy lalki są przebite fioletowymi kolczykami. Lalka ubrana jest w czerwoną sukienkę we wzory masek Tiki i bambusów, z krótkimi rękawkami. Funkcję napierśnika i paska pełni beżowa ozdoba z masek Tiki, bambusów i płomieni. Na rękach ma fioletowe bransolety. Buty są czerwone, ozdobione na górze wizerunkiem płomieni.

Fierce Rockers

  • Lalka
  • Linia: 'Fierce Rockers'
  • Wydanie: styczeń 2016
  • Numer asortymentu: ?
  • Numer modelu: ?

W tej serii włosy Jinafire są zaczesane na prawą stronę i sięgają ud. Co więcej ich lewa część jest pofarbowana na seledynowo. Makijaż jest czerwony. Na powiekach ma namalowane płomienie. Uszy dziewczyny przebite są czerwonymi kolczykami. Lalka ubrana jest w czerwone kimono we wzory czarnych, chińskich smoków, z półprzezroczystym kołnierzem. Na talii obszyty jest fioletową tasiemką a spod spodu wystaje czarna siateczka. Buty to czarne botki na obcasie w kształcie chińskiego smoka. Do lalki dołączono seledynowy keyboard w kształcie smoka.

Lalka sprzedawana wyłącznie w trójpaku z Clawdeen Wolf i Venus McFlytrap.

Meta Timeline

  • 22 czerwca 2012: Amazon stawia listę nadchodzących linii lalek, ujawniając istnienie Jinafire Long. Prawdopodobnie robiąc w "biegu" zdjęcia lalek są ujawniane przez rodziców Monster High. Mattel reaguje natychmiast, aby Amazon usunął te aukcje i zamówienia przez internet na dużą skalę w celu usunięcia obrazów z powodu naruszenia praw autorskich. Widocznie informacja nie była jeszcze ujawniona.
  • 26 czerwca 2012: Mattel składa wnioski o zastrzeżenie znaków towarowych dla Jinafire Long.
  • 13 lipca 2012: lalka Jinafire zostaje pokazana na San Diego Comic-Con International.
  • 13 lipca 2012: Oficjalny "art" Jinafire zostaje ujawniony.
  • 13 listopada 2012: Mattel wprowadza pełny art Jinafire na Facebook i Tumblr.
  • listopad 2012: Pierwsza lalka Jinafire została wydana jako część linii Scaris: City of Frights.
  • 13 grudnia 2012: Profil Jinafire zostaje opublikowany na oficjalnej stronie MH.
  • 3 marca 2013: Jinafire zalicza swój debiut 3D w filmie Upioryż miasto strachu.
  • 2 kwietnia 2013: Jinafire debiutuje w serii książek Przyjaciółki na zabój w książce Przyjaciółki i niezła heca.
  • 4 kwietnia 2013: Jinafire pojawia się w webisodzie Siła sprytu.

Ciekawostki

  • Lalka Jinafire posiada nieco większą klatkę piersiową w porównaniu z innymi postaciami.
  • Jej ręce także różnią się od pozostałych, gdyż wykonane są z innego materiału, przez co są bardziej elastyczne i dłuższe od innych lalek.
  • Choć zdjęcia promocyjne Ghouls' Getaway pokazują ją z fioletowymi bransoletkami to sprzedawana lalka ma czerwone bransoletki.
  • Jej imię jest zbitką koreańskiego imienia Jina oraz słowa "fire" (pl. ogień).
  • Nazwisko pochodzi z angielskiego i oznacza "długi". Prawdopodobnie jest ono nawiązaniem do wyglądu chińskich smoków.
Postacie z serii Monster High

Więcej z Fandomu

Losowa wiki