FANDOM

Crest
Crest

 Ghoulia Yelps • Lalki • Galeria 
Cytat1 Wszyscy myślą, że jestem mądra. Gdybym była naprawdę inteligentna, brałabym ze sobą parasol zawsze i wszędzie. Cytat2
Ghoulia w swoim pamiętniku.
Ghoulia Yelps
GhouliaYelps Skullette
Ghoulia Yelps2
Wiek: 16 lat (według potwornej skali)
Moja BUU-unikalna cecha: Myślę! Nie uzurpuję sobie prawa do bycia najbardziej inteligentną, ale korzystam ze swojego intelektu i wyobraźni, aby rozważać tajemnice życia.
Zabójczy Styl: Moje rogowe kujonowate oprawki. Pasują absolutnie do wszystkiego.
Ulubione zajęcie: Uwielbiam czytać i uczyć się nowych rzeczy. W moim planie dnia zawsze znajdzie się miejsce dla książek
Zwierzak: Sowa o imieniu Sir Hukacz. Jest świetnym towarzyszem nawet pomimo tego, że nie chcę być moim kurierem.
Najbardziej irytująca rzecz: Zmiany na ostatnią chwilę i potwory, które nie mówią w zombie. Nie ma chyba niczego bardziej irytującego niż spóźnianie się i próby wytłumaczenia dlaczego potworowi, który nic nie rozumie.
Upiorna wada: Nie umiem funkcjonować bez porządnego planu dnia i nie za dobrze znoszę zmiany na ostatnią chwilę. Moja natura zombie sprawia, że poruszam się raczej wolno, mam problemy z mimiką i mówię jedynie w...języku zombie.
Ulubione jedzenie: Móżdżki... żartuję. Właściwie to pociąga mnie przygotowywana w pośpiechu, kuchnia masowa. (Tłum.: lubię fast foody).
Ulubiony przedmiot: Niestety, ograniczenia zawarte w tym pytaniu uniemożliwiają mi udzielenie na niego odpowiedzi. (Tłum.: nie mogę wybrać jednego.)
Nielubiany przedmiot: Wydaje mi się, że każdy przedmiot ma coś do zaoferowania. Nawet gra w dwa ognie uczy uników.
Ulubiony kolor: Czerwony
Przyjaciele: Cleo de Nile i wszyscy inni w Monster High.
Dolldiaryicon Pamiętniki Ghoulii Yelps

Ghoulia Yelps – córka zombie. Ma 16 lat. Jest najmądrzejsza uczennicą w Monster High. Mówi w jedynie w języku, charakterystycznym dla swojej rasy. Jej najlepsza przyjaciółka to Cleo de Nile, choć czasami mumia traktuje ją jak własność.

Osobowość

Ghoulia jest przedstawiana jako dziewczyna nieśmiała, inteligentna, wyrafinowana i zestresowana. Jest ogromnym molem książkowym, a jej poziom intelektualny sięga bardzo wysokiego poziomu. Świadczy o tym to, że wszyscy jej znajomi nazywają ją najmądrzejszym upiorem w szkole. Początkowo nie miała ona dobrych przyjaciół, jednak Cleo dała jej szansę i zaprzyjaźniła się z nią, pomimo tego, że zombie są z reguły dyskryminowani. Ghoulia może być często niezadowolona z zachowania swojej przyjaciółki, jednak zazwyczaj przymyka na to oko. Dziewczyna jest także wielką fanką komiksów Szybkośmierć (ang. Dead Fast). Należy ona nawet do klubu, poświęconemu temu bohaterowi.

Wygląd

Ghoulia ma tendencję do garbienia się i stawania w niewygodnych pozycjach. Powieki dziewczyny często poruszają się nierównomiernie, a sama chodzi znacznie wolniej niż przeciętni uczniowie. Jej lekko pofalowane włosy są jasnoniebieskie. Skóra Ghoulii jest natomiast szara, a jej oczy - krystalicznie błękitne. Na nosie dziewczyny zawsze znajdują się okulary-kujonki w rogowych oprawkach.

Klasyczny potwór

Zombie-wallpaper001

Zombie to fikcyjna istota nieumarła popularna szczególnie w horrorach. Słowo zombie pochodzi prawdopodobnie od afrykańskiego zumbi (fetysz w języku kikongo) lub od nzambi (bóg w języku kimbundu). Pojęcie zombie wywodzi się z kultury voodoo, w którym oznacza osobę silnie zniewoloną i ślepo lub nieświadomie wykonującą polecenia osoby którą ją kontroluje. Taki typ zombie był obecny w kulturze od drugiej połowy lat 20. XX wieku do prawie końca lat 60. Teraz mało kto kojarzy zombie z voodoo, ponieważ przyjęli się jako osoby martwe, powstające z grobu i starającą się zaspokoić żądzę krwi poprzez konsumpcję świeżego ludzkiego mięsa lub mózgu.

Zdolności

  • Cechy zombie - Ghoulia będąc zombie jest bardzo powolna, ma problemy z mimiką i koordynacją ruchową i mówi tylko w języku zombie przez co jest czasami nierozumiana.
  • Nieśmiertelność - Skoro Ghoulia jest żywym trupem prawdopodobnie istnieje duże prawdopodobieństwo, że jest nieśmiertelna.

Umiejętności

  • Inteligencja - Ghoulia jest nieprzeciętnie inteligentna dzięki czemu nieraz ratowała swoje Straszyciółki z opresji. Ma też najlepsze oceny w całym Monster High.
  • Jazda na skuterze - Ghoulia potrafi jeździć na skuterze dzięki czemu jest w stanie szybciej docierać w różne miejsca.
  • Pisanie programów komputerowych - Ghoulia bez większego problemu jest w stanie stworzyć nową aplikację na telefon czy program komputerowy od zera.
  • Tworzenie chemikaliów - W odcinku Zombie Shake ujawniono, że Ghoulia potrafi tworzyć substancje wywołujące różne, czasem niespodziewane efekty.

Relacje

Rodzina

Ghoulia jest córką zombie. Jej książkowa siostra nazywa się Moanica Yelps.

Przyjaciele

Najlepszą przyjaciółką Ghoulii jest Cleo de Nile. W swoim pamiętniku dziewczyna opowiada o tym, że ma dobre kontakty z mumią, ponieważ była ona skłonna dać jej szansę na przyjaźń, gdyż zombie są na ogół dyskryminowani. Ghoulia może narzekać na zachowanie przyjaciółki, jednak ona często przymyka na to oko.

Przyjaciółkami dziewczyny są również pozostałe Straszyciółki - Frankie Stein, Draculaura, Clawdeen Wolf, Lagoona Blue oraz Abbey Bominable.

Ghoulia utrzymuje także dobry kontakt z Rochelle Goyle, Wydowną Spider oraz swoim chłopakiem - Slomanem Mortavitchem.

Miłość

Dziewczyna jest zakochana z wzajemnością w Slomanie Mortavitchu. Według pamiętnika, nie wiedziała jak do niego zagadać i chciała wysłać list do magazynu dla młodych upiorek.

Sir Hoots Alot Sticker

Zwierzątko

Domowym zwierzątkiem Ghouli jest sowa o imieniu Sir Hukacz.

Meta Timeline

  • 22 grudnia 2008: Mattel składa wnioski o zastrzeżenie znaków towarowych dla Ghoulii Yelps.
  • 22 lipca 2010: Pierwsza lalka Ghoulii zostaje pokazana na wystawie na San Diego Comic-Con International.
  • 5 maja 2010: Rusza strona internetowa o Monster High wyposażona w profil Ghoulii.
  • 5 maja 2010: Ghoulia pojawia się w webisodzie Zjemwas Brothers.
  • lipiec 2010: Ghoulia zostaje wspomniana w pamiętniuku Cleo z serii Basic.
  • październik 2010: Pierwsza lalka Ghoulii zostaje wydana jako część serii Basic.
  • październik 2010: Wpisy z pamiętnika Ghoulii zostają ujawnione.
  • 5 kwietnia 2011: Ghoulia pojawia się w książce Upiór z sąsiedztwa.
  • czerwic 2011: Zostaje wydana pluszowa lalka Ghoulii.
  • 12 lutego 2012: Ghoulia zalicza swój debiut 3D w filmie Upiorna siła miłości.
  • 5 września 2012: Ghoulia debiutuje w serii książek Przyjaciółki na zabój w książce o tej samej nazwie.
  • 22 października 2014: Ghoulia debiutuje w anime Monster High w odcinku Najlepsze życie Monster High!.

Ciekawostki

  • Jest najinteligentniejszym potworem w Monster High.
  • W pierwszej książce dziewczyna opisywana jest jako jedynaczka, jednak na podstawie czwartej dowiadujemy się, że ma siostrę Monicę.
  • Ghoulia nie może skakać.
  • Imię Ghoulia jest hybrydą słowa Ghoul (en. ghul) oraz imienia Julia.
  • Yelp po angielsku oznacza skowyt.
  • Jest fanką komiksów o Szybkośmierci i należy do klubu zrzeszającego fanów komiksów.
Postacie z serii Monster High