FANDOM

Crest
Crest

 Frankie Stein • Lalki • Galeria 
Cytat1 Teraz czuję się szczęśliwa, smutna, zagubiona, oświecona, zmartwiona, pełna nadziei i głodna w tym samym czasie. Czy to jest normalne? Cytat2
Frankie w swoim pamiętniku.
Frankie Stein
FrankieStein Skullette
Frankie Stein2
Wiek: 15... tak, dni
Ile to już dni? (aktualnie)
Moja BUU-unikalna cecha: Próbuję! Mam na myśli, że próbuję wszystkiego! Lubię odkrywać i doświadczać różnych rzeczy – krótko mówiąc, przeżywać wszystko, co świat ma do zaoferowania.
Zabójczy Styl: Moje przyjaciółki mówią, że mam idealną figurę modelki. Nie do końca wiem, co to ma oznaczać, ale zabrały mnie na zakupy po absolutnie zabójcze ciuchy.
Ulubione zajęcie: Ponieważ mam dopiero 15 dni, nie wiem jeszcze co najbardziej lubię robić! Chciałabym doświadczyć wszystkiego zanim zdecyduję.
Jeszcze nie wiem. Chciałabym spróbować wszystkiego, zanim wybiorę prawdziwą pasję. (aktualnie)
Zwierzak: Watzit. Nie do końca wiem, z czego się składa, za to jego papiery mają dziesięć stron.
Najbardziej irytująca rzecz: Każdego ranka kiedy wchodzę na górę, tata upiera się, żebym się szczerzyła i krzyczała "To żyje!".
Upiorna wada: Czasem moje szwy luzują się w najmniej odpowiednim momencie. Jak wtedy, gdy odpadła mi ręka i wylądowała przed najbardziej porażająco przystojnym chłopakiem w szkole. Prawie padłam trupem.
Ulubione jedzenie: Ponieważ mam dopiero 15 dni, wszystko co do tej pory próbowałam było najsmaczniejsze na świecie.
Wszystko, czego dotąd próbowałam, jest przepyszne! (aktualnie)
Ulubiony przedmiot: Historia jest świetna, bo pozwala mi zrozumieć skąd wzięli się moi przyjaciele.
Nielubiany przedmiot: Pływanie. Kiedy jestem mokra często mam zwarcia i mówię głupie rzeczy.
Ulubiony kolor: Czarno-białe paski.
Przyjaciele: Clawdeen Wolf i Draculaura
Dolldiaryicon Pamiętniki Frankie Stein

Frankie Stein – córka potwora Frankensteina. Ma zaledwie 15 dni. Jest bardzo przyjazna, nigdy nie traci ducha, gdy puszczają jej szwy w najmniej odpowiednich momentach. Jest również bardzo naiwna, ze względu na jej bardzo młody wiek. Dziewczyna niewiele wie o życiu i typowych nastoletnich sprawach.

Osobowość

Frankie jest przyjazna, słodka ale i niezdarna. Ze względu na swój młody wiek, jest bardzo naiwna. Stara się też zrozumieć otaczający ją świat, czytając artykuły w czasopismach młodzieżowych, choć rady te często przysparzają jej kłopotów. Dziewczyna bardzo łatwo się ekscytuje, a zwłaszcza gdy ma poznać rzecz, z którą jeszcze nie miała do czynienia. Frankie jest charyzmatyczna, wyrozumiała i towarzyszka, przez co tak wiele potworów ją lubi. Pomimo wszelkich niepowodzeń, zawsze stara się myśleć pozytywnie i być dobrej nadziei.

Wygląd

Ponieważ w jej żyłach nie płynie krew, skóra Frankie ma miętowy odcień. Jej głowa, ręce i nogi trzymają się korpusu dzięki szarym szwom, które niestety bardzo często luzują się. Na szyi dziewczyny znajdują się dwie srebrne śruby, służące jej do ładowania wewnętrznych baterii. Lewe oko Frankie jest zielone, podczas gdy prawe - niebieskie. Jej włosy są białe, z czarnymi pasemkami. Opadają one luźno prawie do pasa. Jedynie jej grzywka jest podpięta spinką i zaczesana do tyłu.

Klasyczny potwór

Frankenstein

Frankenstein – (wg. książki Mary Shelley) monstrum stworzone przez naukowca Wiktora Frankensteina. Frankenstein miał być człowiekiem idealnym, jednak zamiast tego powstało monstrum. Choć był inteligentną i podobną do człowieka istotą, przez jego wygląd ludzie bali się i go atakowali. Frankenstein mścił się za to na jego rodzinie i zabił ich wszystkich oraz samego siebie.

Zdolności

  • Elekrtrokineza - Frankie potrafi wytwarzać i kontrolować prąd elektryczny. Zdarza się jej to czynić przypadkowo bądź celowo. Przez śruby, emocje bądź jej ciało - głównie przez dłonie, Frankie potrafi ładować i porazić wszystko i wszystkich. Sama również może się doładowywać dzięki piorunom lub wyładowaniom z maszyn. Jest też niewrażliwa na elektryczność, ale do pewnego stopnia.
  • Magnetyzm - jeśli Frankie zamieni swoje śruby miejscami zmieni swoją polarność i będzie w stanie przyciągać magnetyczne przedmioty.
  • Separacja ciała - Frankie potrafi odłączać części swojego ciała i kontrolować je na odległość. Najczęściej odłącza ręce.
  • Chronokineza - w odcinku Zatrzymać czas jest pokazane, że Frankie przypadkowo sprawiła, że czas stanął w miejscu.

Umiejętności

  • Szycie - w pamiętniku z serii Basic wspomina, że tata dał jej podręczny zestaw do szycia, żeby mogła przyszyć swoje kończyny sama gdyby jego nie było w pobliżu i pokazał jej parę ściegów.
  • Powoływanie do życia - tak jak jej tata i dziadek Frankie jest w stanie powołać martwą materię do życia. Tak się stało np.: w przypadku Strachu.
  • Cheerleading - Frankie jest w składzie drużyny Potworniarek, która dopinguje zespoły sportowe z Monster High. Potrafi wykonywać różne akrobacje, jednak nie przychodzi jej to z łatwością.
  • Sztuczki magiczne - W odcinkach Cyrk de Szyk Frankie ujawnia, że zna różne magiczne triki

Relacje

Rodzina

Frankie jest córką potwora Frankensteina i jego żony. W książce mają oni na imię – Viktor i Viveka. Ojciec dziewczyny był wysoki, miał w sobie coś z Arnolda Schwarzengera. Jego głowa była kanciasta, a oblicze - wiecznie zachmurzone. Viveka miała fiołkowe oczy, połyskliwe czarne włosy i również była wysoka. Jej dziadkiem był Victor Frankenstein, a babcia nazywała się Frannie (Frankie poszła w jej sukni ślubnej na bal pod koniec I części). Z odcinków dowiadujemy się, że jej ojciec wskrzesił Justina Bitera.

W filmie Upiorne połączenie jej dziadkiem jest Victor Frankenstein.

Co ciekawe, Frankie teoretycznie jest również matką Stracha, ponieważ ta wykonała go, by zaimponować swoim koleżankom.

Przyjaciele

Najlepszymi przyjaciółkami Frankie są Clawdeen Wolf i Draculaura, a także reszta Straszyciółek - Cleo de Nile, Ghoulia Yelps, Lagoona Blue oraz Abbey Bominable.

Dziewczyna ma również dobry kontakt ze Spectrą Vondergeist, Jacksonem Jekyllem, Robeccą Steam oraz Gooliope Jellington.

W książkach przyjaźni się także z Melody Carver.

Miłość

Frankie podoba się Jackson Jekyll/Holt Hyde. Przez to, że są tą samą osobą muszą walczyć o nią przez SMS-y, które podają do rąk Frankie. Dziewczyna ma się również ku Neightanowi Rot, co więcej - z wzajemnością. Kiedyś zrobiła ona również Stracha, żeby był jej chłopakiem.

W książkach zaś, jej miłością jest Brett Redding. Podkochuje się w niej jednak Billy Phaidin i D.J. Hyde.

Watzit Sticker

Zwierzak

Domowym zwierzątkiem Frankie jest pies o imieniu Watzit. Nie wiadomo z czego się składa ale jego papiery mają dziesięć stron.

W książce dziewczyna posiada również pięć błyszczurów. Są to szczury laboratoryjne, które Frankie posypała brokatem. Nazywają się Gaga, Gwen, Grlicious, Green Day i Ghostface Killah.

Meta Timeline

  • 23 października 2007: Mattel składa wnioski o zastrzeżenie znaków towarowych dla Frankie Stein.
  • 5 maja 2010: Profil Frankie zostaje opublikowany na nowo powstałej oficjalnej stronie Monster High.
  • 5 maja 2010: "Oficjalny art" Frankie zostaje ujawniony.
  • 5 maja 2010: Frankie pojawia się w pierwszej reklamie Monster High.
  • 5 maja 2010: Frankie debiutuje w odcinku Zjemwas Brothers.
  • lipiec 2010: Pierwsza pluszowa lalka Frankie zostaje wydana.
  • lipiec 2010: Pierwsza lalka Frankie zostaje wydana w ramach serii Basic.
  • lipiec 2010: Wpisy z pamiętnika dziewczyny zostają ujawnione.
  • 1 września 2010: Frankie pojawia po raz pierwszy w serii książek Monster High w książce Upiorna Szkoła.
  • 12 lutego 2012: Frankie zalicza swój debiut 3D w filmie Upiorna siła miłości.
  • 5 września 2012: Frankie debiutuje w serii książek Przyjaciółki w książce Przyjaciółki na zabój.
  • 22 października 2014: Frankie debiutuje w anime Monster High w odcinku Najlepsze życie Monster High!.

Ciekawostki

  • Imię i nazwisko postaci bazują na słowie Frankenstein.
  • Frankie w odcinkach ubiera się ślicznie i uroczo, natomiast w książkach nosi grubą warstwę makijażu oraz nieatrakcyjne, workowate ubrania, aby ukryć szwy i zielony kolor skóry przed normalsami.
  • Ilekroć się ekscytuje, bądź wpada na pomysł, jej śruby skwierczą i iskrzą się, tak samo z jej palcami w książce – lecą z nich iskry, gdy jest zdenerwowana lub bardzo szczęśliwa.
  • Porażona prądem, czuje się "wspaniale i odświeżająco”.
  • Dostaje zwarcia, gdy ma kontakt z wodą.
  • Urodziny Frankie są 26 czerwca, zgodnie z jej pamiętnikiem.
  • Profil jej lalki z SDCCI jest całkowicie inny od tego z serii Basic i oficjalnej strony MH, ponieważ jest on napisany z punktu widzenia pierwszych dni życia dziewczyny.
  • Jej włosy w drugim sezonie są prostsze i mniej puszyste niż w pierwszym.
  • Swoją maszynę ładującą nazwała Carmen Electra.
  • Według książki Po moim trupie gra w tenisa.
  • Potrafi komunikować się z zombie.
  • Mieszka na Racliffe Way w Salem.
  • Wszystkie jej lalki w seriach niskobudżetowych mają tłoczone szwy na ciele.
  • W 2017 roku w linii 'Monster Family' przedstawiona została siostra Frankie: Alivia Stein.
Postacie z serii Monster High