FANDOM

Cytat1 Powiedziałyście, że Straszyceum to miejsce, w którym mogę być sobą. Nie jestem typem gościa, co siedzi w miejscu. Cytat2
Finnegan w odcinku Szaleństwo na kółkach
Finnegan Wake
Finnegan Skullette
Finnegan Wake
Wiek: 17
Zabójczy Styl: Mój niebieski irokez i szalone tatuaże wyglądają punkowo, ale prawdziwego bzika mam na punkcie sportowych ubrań wyścigowych.
Ulubione zajęcie: Jeśli nie śmigam po szkole na wózku, znajdziesz mnie na basenie, na Mrocznej Plaży albo w oceanie. Dzięki treningowi w wodzie moja płetwa zawsze jest w dobrej formie
Zwierzak: Moim najbardziej wyczachanym zwierzakiem mógłby być geparduch. To najszybszy stwór w upiornym świecie, ale niestety zbyt dziki, by dało się go oswoić.
Najbardziej irytująca rzecz: Potwory, którym się wydaje, że mój wózek może mnie od czegokolwiek powstrzymać. Być może jestem trochę jak ryba wyjęta z wody, ale wiem, co mogę (i czego nie mogę) zrobić.
Upiorna wada: Niczego się nie boję i nie ma dla mnie rzeczy „zbyt niebezpiecznych”, ale bywa, że dostaję przez to bolesne nauczki.
Ulubione jedzenie: Wysokobiałkowe koktajle z morskich krasnorostów. Smakują obłędnie i dają mi porządną dawkę energii, dzięki której wszystko kręci się jak trzeba!
Przyjaciele: Lorna McNessie i Gigi Grant
Dolldiaryicon Pamiętniki Finnegana Wake

Finnegan Wake – syn trytona. Chłopak uwielbia życie na krawędzi oraz sporty ekstremalne. Jest sfrustrowany, kiedy inni nakłaniają go do trenowania bezpieczniejszych dyscyplin. Będąc na lądzie, porusza się na wózku inwalidzkim. To dlatego potwory postrzegają go jako kruchego i nieporadnego. Finnegan nie przejmuje się tym jednak i potrafi wybaczyć potworom takie zachowanie.

Osobowość

Finnegan uwielbia sporty ekstremalne. Chłopak żyje dla ciągłych skoków adrenaliny, a sugestie, by zaczął trenować bezpieczniejsze dyscypliny, jedynie go denerwują.

Wygląd

Włosy Finnegana są granatowo-niebieskie i uczesane w wysoki irokez. Jego oczy mają krystalicznie błękitny odcień, natomiast jego brwi - niebieski. Skóra chłopaka jest z kolei sinoniebieska, a jego ogon - połyskujący i granatowy. Zakończony jest on białą płetwą z granatowymi paskami. Finnegan jest chłopakiem o muskularnej budowie ciała. Na jego ramionach widnieją czarne tatuaże, przedstawiające morskie i jeździeckie motywy. Często ubiera się w ubrania sportowe, a nieodłącznym elementem jego stroju są gogle. Na lądzie porusza się na wózku inwalidzkim.

Klasyczny potwór

Tryton

Trytony – w mitologii greckiej i rzymskiej pół ludzie, pół ryby.

Górna część ich ciała (tułów, głowa, ręce) jest podobna do ciała człowieka (tak jak centaurów i ichtiocentaurów), zaś dolna ma kształt ryby (tak jak ichtiocentaurów i hippokampów; przeważnie mają rybie ogony skręcone spiralnie).

Prawdopodobnie uchodziły za potomstwo boga Trytona lub boga Posejdona. Były morskimi odpowiednikami satyrów, zamieszkujących ląd. Wraz z ichtiocentaurami, Trytonem, Nereidami, hippokampami tworzyły orszak Posejdona (Neptuna) i Amfitryty.

W sztuce przedstawiane są zwykle jako istoty dmące w wielkie muszle.

Zdolności

  • Oddychanie pod wodą - Finnegan, jak każdy potwór wodny, potrafi oddychać zarówno powietrzem atmosferycznym jak i tlenem rozpuszczonym w wodzie.

Umiejętności

  • Jazda ekstremalna - Finnegan przebywając na lądzie z powodu posiadania ogona zamiast nóg musi poruszać się na wózku inwalidzkim. Nie przeszkadza mu to jednak w ekstremalnie szybkiej jeździe po korytarzach Monster High. Lubi też ścigać się z innymi uczniami.

Relacje

Rodzina

Finnegan jest synem trytona.

Przyjaciele

Przyjaciółkami chłopaka są Lorna McNessie oraz Gigi Grant.

Miłość

Relacje miłosne Finnegana nie są znane.

Zwierzak

Finnegan nie posiada zwierzaka, ale chciałby mieć ducha-geparda. Uważa jednak, że stworzenia te są zbyt trudne do oswojenia.

Lalki

Signature - pojedyncze lalki

  • Lalka
  • Oficjalny art

W tej serii włosy Finnegana są uczesane w irokeza. Na szyi nosi gogle na brązowej gumce. Chłopak ubrany jest w żółtą koszulkę bez rękawów z czerwonym numerem 01 w białym kółku. Na prawej ręce ma bandaż, a na dłoniach - czarne rękawiczki bez palców. Do lalki dołączono pamiętnik, brązowy plecak oraz czarny wózek inwalidzki z "płonącymi" kołami.

Meta timeline

  • 8 sierpnia 2013: Finnegan pojawia się w odcinku Szaleństwo na kółkach.
  • 15 sierpnia 2014: Wnioski Mattela o zastrzeżenie znaków towarowych dla Wake Finnegan.
  • 2 września 2014: Mattel zapowiada stronę internetową, której celem jest wyłonienie kandydata do produkcji nowej lalki. Znajduje się tam również Finnegan, ale pod pseudonimem Rider.
  • 2 września 2014: Mattel uruchamia stronę internetową, której celem jest wyłonienie kandydata do produkcji nowej lalki. Tym razem, imię Finnegana zostaje zapisane poprawnie.
  • 30 czerwca 2015: Zdjęcie pierwszej lalki Finnegana zostaje pokazane w internecie.
  • 30 czerwca 2015: Oficjalny art Finnegana zostaje ujawniony.
  • 9 lipca 2015: Pforil Finnegana zostaje opublikowany na oficjalnej stronie Monster High.
  • sierpień 2015: Pierwsza lalka Finnegana zostaje wydana w ramach serii Signature.
  • sierpień 2015: Wpisy z pamiętnika Finnegana zostają ujawnione.

Ciekawostki

  • Początkowo Finnegan znany był pod pseudonimem Rider.
  • Człon Fin w jego imieniu po angielsku oznacza "płetwa".
  • Nazwisko pochodzi z angielskiego i oznacza "budzić się", "rozbudzić".

Galeria

Galeria webisodów

Telewizyjne

Inne

Postacie z serii Monster High

Więcej z Fandomu

Losowa wiki