Fandom

Monster High Wiki

Djinni Grant

745stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Cytat1.png Zawsze tego pragnęłam. To jest moje jedyne życzenie! Cytat2.png
Djinni w filmie „13 Życzeń”.
Djinni "Whisp" Grant
Whisp Skullette.PNG
Djinni art.PNG
Wiek: Gigi mówi, że ma 15, a ponieważ jestem technicznie fizycznym przejawem jej cienia, to pójdę tym śladem.
Zabójczy Styl: Kiedy jestem w pracy, wybieram całkiem tradycyjnie: jedwabie, krótkie topy, workowate spodnie, pantofle itp. Podczas czasu wolnego lubię nosić jedwabie, krótkie topy, workowate spodnie, pantofle itp. Cóż mogę powiedzieć, wygoda nigdy nie jest nudna.
Ulubione zajęcie: Nie wiedziałam tego o sobie, ale okazuje się, że naprawdę lubię czytać - co jest idealnym zajęciem, kiedy ma się dużo wolnego czasu.
Zwierzak: Kiedy zażyczono sobie, bym istniała jako Dżini Cienia, nie było mowy o zwierzaku. Nie jestem pewna, jaki rodzaj zwierzęcia bym chciała, ale słyszałam, że latające małpy są przerażająco urocze.
Najbardziej irytująca rzecz: Kiedy potwory wierzą, że przyznane życzenie rozwiąże wszystkie ich problemy, i gdy denerwują się, kiedy tak nie jest.
Upiorna wada: Kiedyś chciałam przejąć władzę nad światem, i to nie w stylu "Hej, głosujcie wszyscy na mnie!" Już nigdy nie chcę podążać tamtą drogą, a pierwszym krokiem w zwalczaniu megalomanii jest rozpoznanie jej, prawda?
Ulubione jedzenie: Ciasto marchewkowe. Wiem, przypadek, prawda? Ale jego tekstura i polewa zawsze sprawiają, że życzę sobie o następny kawałek.
Ulubiony przedmiot: Literatura. Moja nowo odkryta miłość do czytania czyni ten przedmiot wszystkim, o czym od zawsze marzyłam.
Nielubiany przedmiot: WF. Zgrozo. Gry zespołowe nie są rodzajem ćwiczeń, które kocham. Czy kiedykolwiek próbowałeś grać samemu w dwa ognie? To nie jest zbyt duże wyzwanie.
Ulubiony kolor: Zadymiony fioletowy
Przyjaciele: Kieran Valentine
Dolldiaryicon.jpg Pamiętniki Djinni Grant

Djinni "Whisp" Grant – upiorka mająca 15 lat. Dziewczyna jest przejawem cienia Gigi Grant, stworzonym przez jednego z jej znalazców, aby ta mogła mieć towarzystwo podczas pobytu w lampie. Obie dziewczyny mają burzliwą przeszłość, ale odkąd Djinni jest prawdziwym dżinem, przejęła obowiązki swojej przyjaciółki, o czym od zawsze marzyła. Co więcej, obie pracują nad poprawą swoich siostrzanych relacji. Djinni jest doświadczoną manipulantką i bywa bezlitosna, jeśli chce osiągnąć swój cel, ale stara się zmienić.

Osobowość

Djinni jest mądra, złośliwa i śmieszna, a jej głowa pęka od nowych pomysłów. Jest jednak również zazdrosna, przy czym posiada własną ilość magicznych mocy. Przebiegła, jeśli nawet nie lodowata, Djinni nie jest osobą, która otworzy się przed innymi. W zamian, przepełni się nienawiścią, a rozpacz przejmie kontrolę nad jej czynami, jak to stało się w przypadku kłótni z Gigi. Po transformacji, dziewczyna stała się równie inteligentna oraz podatna do przełamywania własnych ograniczeń. Rozwinęło się u niej także zamiłowanie do czytania. Pomimo jej impertynenckiej osobowości, Djinni zdecydowała się odrzucić burzliwą przeszłość i stać się dobrą, co umożliwiło jej uzyskanie zdolności pełnoprawnego dżina.

Wygląd

Włosy Djinni są ciemnoniebieskie i ozdobione granatowymi pasemkami. Całość uczesana jest w wysoką kitkę. Skóra dziewczyny ma liliowy odcień, a na jej rękach i obojczykach widnieją bordowe tatuaże. Oczy Djinni są czerwone, a wokoło prawego widnieją dwa tatuaże. Pierwszy z nich przedstawia trzy fazy Słońca, natomiast drugi - Księżyca. Nogi dziewczyny także pokryte są tatuażami, w kształcie szarych cieni.

Klasyczny potwór

Dżin.jpg

Dżinny – demony i duchy powstałe z czystego ognia bez dymu (w niektórych wersjach wierzeń z czystego płomienia oraz obłoku pary), które posiadają nadnaturalną potęgę i są niewidzialne, mogą jednak przyjmować dowolną postać (człowieka, zwierzęcia lub potwora). Utożsamiały one wrogie człowiekowi siły natury. Uważano ich za mieszkańców pustyni. Wiara w dżinny stanowiła bardzo istotny składnik religii Arabów w okresie przed islamem.

Jako pozostałość mitologicznych wyobrażeń z przedmuzułmańskiej Arabii pojawiły się także w islamie, gdzie stanowią trzecią kategorię rozumnych istot stworzonych przez Boga (obok aniołów i ludzi). Dżinny w wierzeniach muzułmańskich dzielą się na dobre i złe. Dobre służą Bogu i pomagają ludziom, zaś złe szkodzą. Czasem do złych dżinnów zalicza się szatana (szejtana). Podobnie jak ludzie, dżinny dzielą się na plemiona i rody.

Dżinny były bardzo popularne w ludowej tradycji muzułmańskiej. Zgodnie z ludowymi legendami i baśniami, człowiek przy pomocy zaklęć może sobie w pewnych wypadkach dżinna podporządkować (np. zmusić do spełnienia trzech życzeń), a także uwięzić w lampie lub butelce (Księga tysiąca i jednej nocy). Często pełnili w opowieściach funkcję strażników skarbów, byli mieszkańcami ruin, miejsc ponurych i opuszczonych.

Arabowie w czasach przed islamem uważali, że każdy poeta ma swojego dżinna, od którego zależy wielkość jego talentu. Według hadisów, każdy człowiek ma towarzysza dżina (zwanego po arabsku karin), który namawia go do grzechu. Jedynie karin Mahometa był dobrą istotą.

Ochronę przed złymi demonami miało dawać żelazo lub pierścienie ze złota i stali. Pomagają także amulety z wilczych kłów i wersetów z Koranu, które wypisano zielonym lub czerwonym atramentem. Staroarabskie praktyki magiczne (sihr) wymagały między innymi nawiązania kontaktów ze światem zmarłych oraz właśnie światem dżinnów. Dzięki nim leczono i wróżono. W czasach islamu większości tych praktyk zakazano.

Zdolności

Djinni posiada wiele zdolności, które są zależne od tego w jakiej formie bytuje.

Jako cień:

  • Latanie - Djinni w formie cienia nie ma nóg, więc porusza się unosząc się lekko nad ziemią.
  • Mroczne szeptanie - Djinni za pomocą szeptu może sprawić, że osoba zacznie odbierać jej słowa jako swoje myśli. Dzięki temu potrafi przejmować kontrolę nad wolą innych.
  • Zmiana formy - Djinni potrafi zmieniać swoją formę: od cienia, którego nikt poza Gigi i Twylą nie widział po humanoidalną postać o nieprzeciętnym wzroście. Jednak drugą postać mogła przyjąć tylko podczas Zaćmienia Cieni.

Jako dżinn:

  • Teleportacja - Djinni prawdopodobnie jak Gigi będąc w formie dżinna potrafi się teleportować z miejsca na miejsce.
  • Spełnianie życzeń - Gdy Djinni stała się pełnoprawnym dżinnem zyskała moc spełniania życzeń znalazcy lampy, w której przebywa.

Relacje

Rodzina

Djinni i Gigi uważają się za siostry, przy czym ta pierwsza wciąż uznawana jest za młodszą. Praktycznie, dziewczyna nie posiada rodziny. Sama niechętnie wypowiada się na ten temat, ponieważ chciałaby rozwiązać zagadkę swojego stworzenia.

Przyjaciele

Djinni ma, lub mogła mieć bliskie relacje z Gigi Grant, które podupadły przez niezdrową zazdrość pierwszej z nich. Mimo to, kiedy Gigi poświęciła swoje moce, by pozostać w Monster High, obie dziewczyny postanowiły poprawić swój kontakt, między innymi rozmawiając przez internet.

Kieran Valentine także jest bliskim przyjacielem dziewczyny. Chłopak stał się jej pierwszym znalazcą, przy czym oboje dzielą się swoją opiekuńczą naturą i chęcią odrzucenia burzliwej przeszłości. Para porozumiewa się za pomocą internetu, kiedy to ostatnim życzeniem Kierana było to, by oboje zostali przyjaciółmi na zawsze.

Miłość

Nie wiadomo nic o relacjach miłosnych Djinni.

Zwierzak

Djinni nie posiada zwierzaka. Dziewczyna rozważa jednak posiadanie latających małp.

Lalki

SDCCI

  • Lalka
  • Oficjalny art
  • Oficjalny art

W tej serii włosy Djinni związane są w wysoką kitkę. Jej uszy przebite są półprzeźroczystymi, fioletowymi kolczykami w kształcie błyskawic. Lalka ubrana jest w połyskujący top ze spiczastymi rękawkami. Jego lewa strona jest fioletowa, a prawa - błękitna. Djinni ubrana jest także w czarne spodnie z wysokim stanem, ozdobione złotym brokatem. Nogawki ubrania są luźne, ozdobione fioletowymi, połyskującymi wzorami i sięgają do kolan. Buty lalki są purpurowe i spiczaste. Utrzymują się na koturnie i ozdobione są różowym wzorkiem. Do lalki dołączono złotą lampę dżina oraz wymienną dolną część ciała - czarny ogon wykonany z dymu, ozdobiony fioletowymi wzorami.

Lalka sprzedawana jest wyłącznie w dwupaku z Kieranem Valentine.

I Heart Fashion

  • Lalka
  • Linia: 'I Heart Fashion
  • Wydanie: 2016
  • Numer asortymentu: ?
  • Numer modelu: ?

W tej serii włosy Djinni są wyprostowane i sięgające bioder. Grzywka dziewczyny związana jest w wysoką kitkę, opadającą z tyłu głowy. Szyja lalki ozdobiona jest długim, złotym naszyjnikiem o nieregularnym kształcie. Na rękach ma różowe bransoletki. Lalka ubrana jest w czarną sukienkę ze złotym brokatem, obszytą na bokach różową i fioletową falbanką z siateczki. W ręku trzyma niebiesko-fioletową torebkę z zapięciem w kształcie skorpiona. Buty są złote i na koturnie. Sięgają do kolan i przywodzą na myśl pancerz skorpiona. Do lalki dołączono złoty pasek z ćwiekami, fioletowe kolczyki w kształcie błyskawic oraz cztery bransoletki - dwie czarne i dwie fioletowe. Co więcej posiada ona trzy zestawy ubrań i dodatkową parę butów. Obuwie jest różowe, na koturnie z przodu buta, z wywiniętymi czubkami. Pierwszy komplet ubrań składa się z różowej sukienki bez rękawów mocowaną na szyi, ze złotymi wzorami na górze i wycięciami przy talii. Drugi zestaw składa się z czarnego topu z niebiesko-fioletową, rozkloszowaną siateczką oraz czarnej spódnicy ołówkowej z fioletowymi wzorami piorunów. Ostatni komplet to błękitna bluzeczka bez rękawków ze złotą górą oraz złote spodnie.

Meta timeline

  • 8 września 2013: Djinni zalicza swój debiut filmowy w filmie 13 Życzeń, będąc przedstawiona za pomocą swojego pseudonimu - Whisp.
  • 5 listopada 2014: Wnioski Mattela o zastrzeżenie znaków towarowych dla Djinni "Whisp" Grant.
  • 21 maja 2015: Pierwsza lalka Djinni zostaje pokazana.
  • 21 maja 2015: Ujawniono, że lalka Djinni będzie sprzedawana na tegorocznym San Diego Comic Con.
  • 25 czerwca 2015: Fragment oficjalnego artu Djinni zostaje ujawniony.
  • 9 lipca 2015: Lalka Djinni jest dostępna do zakupienia na SDCCI 2015 w limitowanym dwupaku z Kieranem Valentine.
  • 9 lipca 2015: Wpisy z pamiętnika Djinni zostają ujawnione.

Ciekawostki

  • Whisp pochodzi od angielskiego słowa "whisper" oznaczającego "szept".
  • Jej imię tłumaczone z języka angielskiego to "dżinn". Nazwisko z kolei w języku angielskim oznacza "spełniać".
  • Po przemianie w dżinniję, Whisp wygląda dokładnie tak, jak Gigi z tą różnicą, że ma lekko zmienioną kolorystykę. Gigi ma różowo-pomarańczowe włosy, a Whisp niebiesko-różowe. Spodnie Whisp są błękitne, zaś Gigi - czarne. Także buty dziewczyn mają inne barwy, zaś górna część ubioru zamienne kolory.
  • Gdy Djinni była jeszcze pod postacią cienia, miała pomarańczowe oczy i niemal całe ciało pokryte tatuażami. Po przemianie już tak nie wyglądała.
  • Whisp wewnątrz latarni była wszechpotężna i kontrolowała całą tę dziwną krainę.

Galeria

Galeria odcinków

Telewizyjne

Inne

Postacie z serii Monster High

Więcej z Fandomu

Losowa wiki