Fandom

Monster High Wiki

Amanita Nightshade

742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Crest.png
Crest.png

 Amanita Nightshade • Galeria 
Cytat1.png Imprezka? Dla mnie? Och, niepotrzebnie. W sumie to jednak było potrzebne. Jestem tego warta. Cytat2.png
Amanita w odcinku „Bal Mrocznego Kwiatu, część 2
Amanita Nightshade
Amanita Skullette.PNG
Amanita.jpg
Wiek: 17 w latach Mrocznego Kwiatu
Zabójczy Styl: W porównaniu z moją starannie wypielęgnowaną stylizacją wszystkie inne kwiaty w ogrodzie stylu wyglądają jak zwiędnięte. Nie chodzi o to, że brakuje im kolorów. Problem w tym, że ich pączkujący styl jest ledwie zauważalny w zestawieniu z moją klasą w pełnym rozkwicie.
Ulubione zajęcie: Uwielbiam być adorowana i wychwalana za swoje wrodzone piękno — zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne.
Zwierzak: Mam ślicznego czerwia, który jest uroczy zarówno jako zwierzak, jak i jako dodatek do stroju.
Najbardziej irytująca rzecz: Wiesz, co powoduje, że zielenieję ze złości? Kiepska obsługa w wykonaniu drażliwych potworów. Jeśli robisz coś źle, to licz się z tym, że dam wyraz swojemu niezadowoleniu.
Upiorna wada: Jestem przekonana, że nie ma nic wspanialszego niż brzmienie mojego melodyjnego głosu, ale sporo osób twierdzi, że ich głos jest równie ważny. Spędziłam wiele lat, rozmyślając nad tym, ale nadal uważam, że ta dyskusja nie ma większego sensu.
Ulubione jedzenie: Filtrowana woda źródlana z kropelką organicznego aromatu.
Ulubiony przedmiot: Fotografia. Zawsze byłam idealnym tematem na każdy projekt.
Nielubiany przedmiot: Straszne zajęcia sportowe. Chcesz, żebym biegała? O nie, nie, nie! Potwory biegną do Amanity Nightshade lub dla Amanity Nightshade. Amanita nie biega.
Ulubiony kolor: Zielony i fioletowy
Przyjaciele: Amanita Nightshade
Dolldiaryicon.jpg Pamiętniki Amanity Nightshade

Amanita Nightshade – roślinny potwór zrodzony z nasiona Mrocznego Kwiatu, który kwitnie raz na 1300 lat. Dziewczyna ma 17 lat.

Osobowość

Amanita uważa się za jednego z najpiękniejszych potworów, jakie kiedykolwiek istniały i uważa, że każdy jest pod wrażeniem jej urody. Podczas, gdy zewnętrznie dziewczyna wygląda pięknie, jej wnętrze jest jej całkowitym przeciwieństwem. Amanita jest bardzo egoistyczna i narcystyczna, do tego stopnia, że wypowiada się o sobie w formie trzecioosobowej. Dziewczyna dba wyłącznie o własne potrzeby i sądzi, że każdy, kto znajduje się w jej pobliżu, powinien być gotowy jej służyć. Czuje się również obrażona, gdy ktokolwiek nie chce spełniać jej wymagań. W rezultacie, nikt nie chce przebywać z dziewczyną i mieć z nią nic wspólnego. Mimo to, Amanita jest tego nieświadoma i jest okropna dla innych. Może ona przetransformować się w zwykłą roślinę, jednak przebudzenie zajmuje jej 1300 lat.

W przeszłości była ona wielokrotnie nagradzaną rośliną, należącą do Nefery de Nile, gdy ta była jeszcze normalsem. Dziewczyna otrzymała ją z delegacji, jako prezent z dziwnego i dalekiego kraju. Był to rzadki skarb, nadający się idealnie dla przyszłej królowej. Po spędzeniu 1300 lat w ciemnym pokoju razem ze śpiącą rodziną de Nile, Amanita przebudziła się. Wskutek trzęsienia ziemi, w pokoju pojawiła się szczelina, przez którą mogła uciec i poszukać pomocy. Dziewczyna jednak nie wróciła, gdyż na jej drodze stanęła matka Deuce'a - Meduza. Ostatecznie nawet ona nie mogła znieść wybryków dziewczyny, przez co ta postanowiła zasnąć na kolejne 1300 lat, by obudzić się w czasach, w których będzie lepiej traktowana.

Wygląd

Amanita jest dziewczyną o długich, sięgających bioder purpurowych włosach. Zazwyczaj są one nieco pofalowane. Jej skóra ma jasnozielony odcień, natomiast brwi - liliowy. Oczy Amanity są fioletowe, a pod nimi widnieje makijaż w kształcie liści i pnączy.

Klasyczny potwór

Trupi kwiat.jpg

Amanita jest potworem, zrodzonym z nasiona trupiego kwiatu.

Trupi kwiat, lub dziwidło olbrzymie to największy przedstawiciel rodziny obrazkowatych. Roślina wypuszcza z bulwy pojedynczy, okazały liść, który utrzymuje się przez okres 10-14 miesięcy. Liść następnie zamiera, a roślina przechodzi w trwający od 3 do 12 miesięcy okres uśpienia. Następnie rozpoczyna się kolejny cykl życia, w którym jest wypuszczany kolejny liść lub kwiatostan (nie pojawiają się jednocześnie). Pierwsze kwitnienie ma miejsce około 10. roku życia rośliny. Następnie nadchodzi czas spoczynku, który trwa 12-18 miesięcy.

W trakcie kwitnienia, kwiatostan wytwarza woń przypominającą rozkład padliny. Zapach najintensywniejszy jest w nocy, wtedy też dziwidło przyciąga żerujące głównie nocą padlinożerne owady.

Nazwa polska "dziwidło" pochodzi z przełomu XIX i XX w. i jest związana ze zdziwieniem, jakie roślina budziła wśród botaników.

Zdolności

  • Przemiana w kwiat - Amanita będąc roślinnym potworem potrafi zmienić swoją postać i bytować jako Trupi kwiat. Jednak nie jest w stanie przetransformować się z powrotem do swojej humanoidalnej formy. Musi minąć 1300 lat. Wtedy roślina zakwitnie i Amanita odzyska swoją postać.
  • Kontrola umysłu - Amanita będąc pod postacią kwiatu potrafi kontrolować wolę innych dzięki czemu może uniknąć niebezpieczeństw. W pamiętniku Cleo z serii Gloom and Bloom jest napisane, że podczas ucieczki do podziemi Nefera wzięła ze sobą Amanitę pod postacią Trupiego kwiatu, choć sytuacja była naprawdę niebezpieczna.
  • Fitokineza - Amanita potrafi wytwarzać rośliny i kontrolować ich ruch.

Relacje

Rodzina

Amanita jest potworem, zrodzonym z nasiona Mrocznego Kwiatu.

Przyjaciele

Dziewczyna uważa siebie samą za swoją najlepszą przyjaciółkę.

Miłość

Obecnie, Amanita prawdopodobnie nie posiada chłopaka. Niemniej jednak, wyraziła ona zainteresowanie Deucem Gorgonem.

Zwierzak

Zwierzakiem Amanity jest czerw nieznanym jeszcze imieniu. Dziewczyna często używa jej jako ozdoby.

Lalki

Signature - pojedyncze lalki

  • Lalka
  • Oficjalny art

W tej serii włosy Amanity są pofalowane. Ozdobione są one dużym, czarnym kwiatem, znajdującym się po lewej stronie głowy dziewczyny. Uszy lalki przebite są kolczykami tego samego koloru, które swoim kształtem przypominają trójkąt. Jej szyję z kolei zdobi naszyjnik - również czarny. Amanita ubrana jest w czarną bluzkę, ozdobioną zielonym wzorem oraz czarną minispódniczkę. Na nie została założona liliowa, zwiewna sukienka. Jej dekolt obszyty jest czarną falbaną, natomiast końce ubranka są postrzępione i sięgają do kostek. Co więcej, widnieje na nich nadruk przedstawiający czarne pnącza oraz liście. Są one także obszyte fioletową falbanką. Całość została przepasana dwoma czarnymi paskami. Na lewym nadgarstku lalki widnieje czarna bransoletka z ćwiekami. Jej buty to sandałki tego samego koloru, które swoim kształtem przypominają kwiat. Do kostek dziewczyny przymocowano zieloną ozdobę w kształcie pnączy z purpurowym kwiatem. Do lalki dołączono czarną torbę na ramię, liliowy segregator, czarny trumnofon oraz pamiętnik.

Scream & Sugar

  • Lalka
  • Linia: 'Scream & Sugar'
  • Wydanie: 2016
  • Numer asortymentu: ?
  • Numer modelu: DMD73

W tej serii włosy Amanity są lekko pofalowane i sięgają do ud. Grzywka jest zaczesana do tyłu i spięta fioletową spinką w kształcie kwiatka. Dziewczyna ubrana jest w niebiesko-fioletową sukienkę w ukośne paski, z motywem czarnych liści, wyciętej na dole na zwór płatków kwiatów. Co więcej dekolt i kawałek dołu sukni jest zrobiony z czarnej, ażurowej koronki. Na rękach ma czarne, długie rękawiczki. Na lewej ręce nosi zieloną bransoletkę. Buty są czarne, zapinane na kostce, na koturnie z przodu. Do lalki dołączono złoty pucharek z niebieską zawartością oraz fioletową tackę z niebiesko-złotym tartą.

Lalka sprzedawana wyłącznie w dwupaku z Neferą de Nile.

Meta timeline

  • 3 października 2014: Ujawniono istnienie Amanity.
  • grudzień 2014: Amanita zostaje wspomniana w pamiętniku Cleo z serii Gloom and Bloom.
  • 16 stycznia 2015: Oficjalny art Amanity zostaje ujawniony.
  • 20 stycznia 2015: Pierwsza lalka Amanity zostaje pokazana.
  • styczeń 2015: Pierwsza lalka Amanity zostaje wydana w ramach serii Signature.
  • styczeń 2015: Wpisy z pamiętnika Amanity zostają ujawnione.
  • 14 lutego 2015: Profil Amanity zostaje opublikowany na oficjalnej stronie Monster High.
  • 27 marca 2015: Amanita pojawia się w webisodzie Bal Mrocznego Kwiatu, część 2.

Ciekawostki

  • Amanita ma tendencję do mówienia o sobie w formie trzecioosobowej.
  • Dziewczyna może na powrót zamienić się w zwykłą roślinę, jednak wybudzenie się zajmuje jej 1300 lat.
  • Amanita jest słowem z łaciny i oznacza muchomor.
  • Nazwisko Nightshade jest nazwą rodziny roślin z rzędu psiankowców.
  • Jej wygląd został zainspirowany Dziwidłem olbrzymim.
  • Okropny charakter dziewczyny nawiązuje do paskudnego odoru rozkładającej się padliny, który wydziela trupi kwiat.
Postacie z serii Monster High

Więcej w Fandom

Losowa wiki